Verliezen van mijn onderwerp

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Verliezen van mijn onderwerp

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » ma 09 mei 2011, 23:14

Ik had een drie kwartier getikt op een onderwerp en nadat ik besvestigde kwam er te staan dat er ALGEMENE FOUT was opgetreden. Dat ik zo snel mogelijk de beheerder wilde contacteren. Het vervelende is dat ik mijn bericht kwijt ben geraakt. Backward lIJdt je tot het scherm waar je een nieuw onderwerp kunt plaatsen maar je bericht is dan weg :be5: :be5: :be5: :be5: :be5: :be5: :be5: :be5: . Meestal kopieer ik het en als er dan iets misgaat dan kan ik het zoweer terug plakken. Echter deze keer had ik als laatste een luttig zinnetje gekopieerd.

1) Hoe kan deze algemene fout optreden??
2) Na hoe lang gaat het forum mij als 'uitgelogd' beschouwen als ik een nieuw bericht type?
JP

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Verliezen van mijn onderwerp

Bericht door Wim Joosten » di 10 mei 2011, 08:15

De fout ken ik niet. Zijn er anderen, die hetzelfde meemaken? Laat me weten of het vaker voorkomt.
Met vriendelijke groet,
Wim

petro
Berichten: 946
Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 12:35
Imker sinds: 1973-1974
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Amsterdam,Nederland
Contacteer:

Re: Verliezen van mijn onderwerp

Bericht door petro » di 10 mei 2011, 09:30

Is bij mij wel eens voorgekomen dat na het plaatsen,bericht verdwenen is.
Gebeurt natuurlijk juist als je een heel verhaal intikt. :D
Is me trouwens ook wel eens gebeurt op andere forums.
Petro

bas sprengers
Berichten: 83
Lid geworden op: di 03 mei 2011, 21:29
Contacteer:

Re: Verliezen van mijn onderwerp

Bericht door bas sprengers » di 10 mei 2011, 22:33

ik zit nu sinds een paar dagen op het forum en het is me al een keer of 4 overkomen: dan zit ik te tikken en zodra ik op 'bevestig' druk is mijn bericht verdwenen. het lijkt erop dat dit gebeurt op een moment dat je zelf ergens op reageert, en terwijl je zit te tikken iemand anders ook op datzelfde lemma zit te reageren, maar die ander is net iets sneller met plaatsen.

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Verliezen van mijn onderwerp

Bericht door Wim Joosten » di 10 mei 2011, 22:50

bas sprengers schreef:ik zit nu sinds een paar dagen op het forum en het is me al een keer of 4 overkomen: dan zit ik te tikken en zodra ik op 'bevestig' druk is mijn bericht verdwenen. het lijkt erop dat dit gebeurt op een moment dat je zelf ergens op reageert, en terwijl je zit te tikken iemand anders ook op datzelfde lemma zit te reageren, maar die ander is net iets sneller met plaatsen.
In dat geval wordt daar dan een melding van gedaan: als je na het typen op bevestig klikt, dan krijg je het invoerscherm weer terug. Met rode letters staat dan ergens bovenin dat er voor jou een bericht geplaatst is en of je deze niet eerst wilt lezen voordat je je eigen bericht wil plaatsen.
In dergelijk geval gewoon weer op bevestig klikken. Dan wordt je bericht wel geplaatst.
Met vriendelijke groet,
Wim

bas sprengers
Berichten: 83
Lid geworden op: di 03 mei 2011, 21:29
Contacteer:

Re: Verliezen van mijn onderwerp

Bericht door bas sprengers » di 10 mei 2011, 22:52

dank je, ik ga het proberen

TubaLeoVoet
Berichten: 125
Lid geworden op: za 17 jul 2010, 16:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

Re: Verliezen van mijn onderwerp

Bericht door TubaLeoVoet » do 12 mei 2011, 11:09

Dat is net zoals met backups, als er wat misgaat, is altijd waneer het lang geleden is dat je er één genomen hebt.
Tip : als je lange artikels schrijft, maak ze dan eerst in kladblok of zo, dan kan je ze gewoon weer knippen en plakken als er wat mis loopt.

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Verliezen van mijn onderwerp

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » do 12 mei 2011, 11:18

In dat geval wordt daar dan een melding van gedaan: als je na het typen op bevestig klikt, dan krijg je het invoerscherm weer terug. Met rode letters staat dan ergens bovenin dat er voor jou een bericht geplaatst is en of je deze niet eerst wilt lezen voordat je je eigen bericht wil plaatsen.
In dergelijk geval gewoon weer op bevestig klikken. Dan wordt je bericht wel geplaatst.
Hoi Joost,

zou zou het MOETEN werken, maar waarschijnlijk is dat niet (altijd) zo. Mij is het recent ook overgekomen dat ik een bericht zou plaatsen en het weg was terwijl er wel een nieuw bericht van een voorganger stond. Om een lang verhaal kort te maken: ik hoop dat jullie dit probleem blijven volgen. Natuurlijk snap ik dat het a la miniuut lastig is te verhelpen. Ik zal het blijven melden indien dergelijke problemen zich hier voordoen.

Beste blijft nog altijd om eerst alles voor te typen in Word. Maar toch...
JP

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Verliezen van mijn onderwerp

Bericht door Wim Joosten » do 12 mei 2011, 14:18

Ja, blijf het zeker melden.
De vraag is natuurlijk waar het probleem ligt. In de software van het forum, de verbinding van onze provider, of aan de verbinding van/met de provider van de forumdeelnemer?
Ik kan tot nu toe nog niet vinden, dat er een fout in de software zit.

Nogmaals, blijf het melden. Het moet zonder fouten kunnen. Als er een probleem is, beschrijf deze dan zo nauwkeurig mogelijk.
Met vriendelijke groet,
Wim

Bijenhoudster
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 14 feb 2010, 11:32
Contacteer:

Re: Verliezen van mijn onderwerp

Bericht door Bijenhoudster » do 12 mei 2011, 15:03

Ik ken het van een ander forum, als ik er te lang over doe is het weg als ik op plaatsen klik. Soms doe ik er wat anders tussendoor. Dan kopieer ik het, plaats het en mocht het weg zijn plak ik het weer. Ik maak het dus niet in een ander programmma.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten