Forum-app: Tapatalk

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Forum-app: Tapatalk

Bericht door Bart de Coo » do 15 sep 2011, 20:15

Beste Jeroen van Tol,

Nou ben jij het brein achter de forumprogrammatuur, dus vandaar dit open briefje aan jou.

Ik wilde op mijn iPad naar imkerforum.de. Mijn apparaatje stelde voor om daarvoor de app Tapatalk te gebruiken. Ik heb hem meteen geïnstalleerd voor de prijs van een pilsje in de kroeg: €2,39. En vervolgens ben ik het Duitse forum eens met die app gaan bekijken.

Maar dat is gaaf! Dat wil ik ook!

Ik begrijp uit de beschrijving dat de programmatuur die wij gebruiken phpbb of zoiets - zich prima laat verzoenen met deze app. Is het heel veel werk om dit forum ook met die Tapatalk te bekijken? Ik hoop natuurlijk van niet en ik hoop dan natuurlijk dat zoiets in een vloek en een scheet geregeld is.

Ik hoop dat je een dezer dagen eens wilt antwoorden.

Groet,

Bart

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten: 1535
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): hele leuke
Locatie: Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: Forum-app: Tapatalk

Bericht door Jeroenvt » do 15 sep 2011, 21:25

Hoi Bart,

Ik heb zelf een Android-phone en was toevallig van de week ook bezig om te kijken naar Apps die ons forum kunnen lezen. Ben even wezen kijken naar http://www.forumrunner.com/, ik begrijp dat die ook op de Iphone werkt. Anyweg, ik heb daar al wel een account aangemaakt, maar om dat te werken moeten er wat aanpassingen binnen het forum worden gedaan. Ik zal eerst ook naar jouw voorgestelde App kijken, misschien hebben meer lezers nog tips? We moeten ihkv Facebook misschien nog wat aanpassingen doen, Maarten stelde een reactieknop voor, het lijkt me handig dat allemaal in één keer te doen. Moet ik even tijd vrij maken (moet ook nog mijn huis schilderen, het politiek jaar is weer begonnen, moet nog een deel van mijn hop oogsten, vlierbessenlikeur en nocino bottelen...).
--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: Forum-app: Tapatalk

Bericht door maartenkleijne » do 15 sep 2011, 23:50

Briljant Jeroen, bent het nationaal voorbeeld van een busybee.
gr,
m

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Forum-app: Tapatalk

Bericht door Bart de Coo » vr 16 sep 2011, 08:35

Dank voor de snelle reactie.

Wat Maarten precies wil met Facebook, snap ik nog niet zo goed. Alleen een alternatief voor de chatfunctie? Dus dat forumdeelnemers kunnen chatten via Facebook? Of heeft Facebook meer te bieden?

En praat me niet over drukte. Correctiewerk, studie - met een kleine achterstand waar ik domweg de tijd niet voor kan vinden- en het hele weekend sta ik aan de slinger. Dus als het even gaat duren voor je ernaar kunt kijken, dan lig ik daar geen seconde wakker van. Het heeft geen haast.

Voor de mensen die andere fora volgen misschien aardig om Tapatalk eens te installeren en bijvoorbeeld imkerforum.de te bekijken.

Jeroen vraagt terecht naar andere ideeën, want een zeer groot een zeer veel bezocht forum als Ouders Online is via Tapatalk niet te bekijken. Toch leent al die forumprogrammatuur zich prima zo ver ik weet om bekeken te worden op iPads, iPhones, Android-apparaatjes en wat dies meer zij.

Een argument voor Tapatalk zou kunnen zijn dat de Duitsers die ook gebruiken. We zouden dan contact kunnen zoeken met fora uit het VK, Oostenrijk, België, Frankrijk en andere landen waar ze voor ons begrijpelijke talen spreken. Als die allemaal met hetzelfde appje te bekijken zijn, dan kun je West-Europa volgen met een oogopslag. Technisch allemaal eenvoudig te realiseren volgens mij.

Groet,

Bart

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten: 1535
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): hele leuke
Locatie: Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: Forum-app: Tapatalk

Bericht door Jeroenvt » vr 16 sep 2011, 08:50

Ouders Online heeft denk ik een zelf ontwikkeld forum, is in ieder geval behoorlijk oud, nog met frames enzo. Ik kwam daar voor de eerste zwangerschap van mijn vrouw en volgend jaar gaat die spruit naar de middelbare school en sindsdien draait dat al. Maar daar zal geen enkele app op aansluiten of ze moeten zelf wat ontwikkelen. Ons phpBB-forum is algemeen gebruikt en dus ook goed ondersteund voor apps en mods. Ik denk dat het mogelijk is om meerder apps te ondersteunen, zowel Tapatalk als Forumrunner als misschien andere. Kan iemand ook kiezen of hij/zij die paar euro wil neertellen of een gratis optie wil.
--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl

Rene K
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 03 jan 2011, 17:00
Locatie: Mill Noord Brabant
Contacteer:

Re: Forum-app: Tapatalk

Bericht door Rene K » vr 16 sep 2011, 22:01

Tapatalk is een prima app, werkt op android en IOS (appel) en misschien ook wel op de Black Berry, maar dat weet ik niet zeker.

Rene

edwins
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 14:31
Imker sinds: 2013
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): Buckfast (en nu nog bastaard)
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Re: Forum-app: Tapatalk

Bericht door edwins » wo 13 nov 2013, 09:43

Even een oud draadje reanimeren.

Staat Tapatalk ondersteuning nog op het programma? Het lijkt me erg handig om met een dergelijke app op de iPad het forum te kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Forum-app: Tapatalk

Bericht door Bart de Coo » wo 13 nov 2013, 09:48

Mij ook. Ik zal eens vragen aan Wim Joosten of dat realiseerbaar is. Ik denk het wel. Jeroen had in 2011 duidelijk even geen tijd.

Groet,

Bart

Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten: 1543
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Re: Forum-app: Tapatalk

Bericht door alfa vulgaris » wo 13 nov 2013, 10:09

Denken jullie wel om je blootstelling?
U wordt in dit geval niet betutteld maar kunt rustig uw gang gaan tot uw accu is uitgeput.

Gebruikersavatar
Ewout
Berichten: 1026
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 20:46
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): Bastaard, Mellifera (P), Buckfast (F1)
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Forum-app: Tapatalk

Bericht door Ewout » wo 13 nov 2013, 11:40

VELE malen beter dan tapatalk: een opmaak die zich aanpast aan telefoons of tablets. Dat kost bijna niets als je het aanschaft (1 of 2 tientjes), iets meer tijd als je het zelf wilt doen. Hoeft niemand iets te installeren op zijn/haar device en kan toch iedereen optimaal genieten van het forum.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten