opschonen ledenlijst?

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
petro
Berichten: 946
Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 12:35
Imker sinds: 1973-1974
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Amsterdam,Nederland
Contacteer:

Re: opschonen ledenlijst?

Bericht door petro » ma 31 dec 2012, 12:23

Wim,nog even op de valreep van 2012,dat is een goeie!!!! :be5:
Petro

jjmvaningen
Berichten: 1105
Lid geworden op: zo 20 apr 2003, 17:26
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Doetinchem, Achterhoek
Contacteer:

Re: opschonen ledenlijst?

Bericht door jjmvaningen » do 12 dec 2013, 19:13

Wim Joosten schreef:Ieder een email sturen lijkt mij teveel werk. Een stukje actualisatiebeleid bij de aanmelding vind ik een goed idee.
Ik kan me vinden in aangemeld, geen berichten geplaatst, en langer dan een half jaar het forum niet meer bezocht te hebben. Deelnemers hoeven niet per sé een bericht geplaatst te hebben, als deze het forum regelmatig bezoeken om alleen te lezen, vind ik dat prima.

Het is mogelijk om deelnemers, die berichten hebben geplaatst, te verwijderen zonder dat het bericht ook verwijderd wordt. Eigenlijk ben ik daar niet zo voor. Al in de eerste plaats, omdat ik dan steeds moet selecteren: bijvoorbeeld de overleden deelnemers wil ik niet verwijderen.
Dag Wim,

Zou je aan het einde van dit jaar (2013) weer eens de stofkam door de ledenlijst willen halen?
(ik zie ongeveer 250 deelnemers met 0 berichten, en deelnemers met een laatste bericht ouder dan 5 - 10 jaar).
een actueel bestand is wel handig (=ontdaan van achterstallig onderhoud en vervuiling).

groet, Jacques

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: opschonen ledenlijst?

Bericht door Wim Joosten » do 12 dec 2013, 19:17

Ja, ik zal weer even in mijn geheugen graven hoe ik dat vorige keer ook alweer gedaan heb.
Heb overigens na de laatste keer nog wel wat reacties gehad van deelnemers, die hun account kwijt waren. Ik had nog een back-up en kon dus deze mensen weer terugzetten.
Met vriendelijke groet,
Wim

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8246
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: opschonen ledenlijst?

Bericht door Hans van der Post. » do 12 dec 2013, 20:55

Ja alleen opschonen als een aangemeld lid niet schrijft moet je niet doen! Er zijn nogal wat leden/imkers/belangstellende die zich aanmelden en verder niets schrijven. Dit is hun goed recht. Zie veel namen voor bij komen die nooit schrijven. Jacques kijk je ook wel eens of die "spook leden" wel lezen? Zie ook nu dan een lid die dit jaar in juni zich heeft aangemeld en nu leest.
!Hans.

agastache
Berichten: 179
Lid geworden op: di 11 jul 2006, 00:13
Imker sinds: 1996
Aantal volken: 6
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: France
Contacteer:

Re: opschonen ledenlijst?

Bericht door agastache » do 12 dec 2013, 23:21

ik begrijp niet zo goed wat het belang voor dhr van ingen is om een opgeschoonde ledenlijst te hebben. Hij schrijft namelijk " een actueel bestand is wel handig" gaat hij de opgeschoonde leden dan mailen of zo of persoonlijk benaderen, spullen aanbieden ? Zou je dit opschonen niet beter aan de beheerders van dit forum over kunnen laten?????
groeten meindert

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8246
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: opschonen ledenlijst?

Bericht door Hans van der Post. » do 12 dec 2013, 23:50

Hi die mutatie kan ook alleen de eindbeheerder uitvoeren.
!Hans.

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: opschonen ledenlijst?

Bericht door Wim Joosten » za 14 dec 2013, 11:42

Het gaat om leden, die langer dan 90 dagen geleden zich geregistreerd hebben, later dan een week na de registratie niet meer op het forum geweest zijn en geen berichten geplaatst hebben.

Het is wel leuk om te zien hoeveel actieve deelnemers het forum daadwerkelijk heeft. Deelnemers, die zich wel geregistreerd hebben en daarna het forum nooit meer bezocht hebben, vertekenen dit beeld. Alhoewel dit ook weer betrekkelijk is, want als er één bericht geplaatst is en deze deelnemer heeft daarna het forum niet meer bezocht, wordt deze ook meegerekend als actieve deelnemer.
Met vriendelijke groet,
Wim

jjmvaningen
Berichten: 1105
Lid geworden op: zo 20 apr 2003, 17:26
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Doetinchem, Achterhoek
Contacteer:

Re: opschonen ledenlijst?

Bericht door jjmvaningen » za 14 dec 2013, 15:15

Wim Joosten schreef:Het gaat om leden, die langer dan 90 dagen geleden zich geregistreerd hebben, later dan een week na de registratie niet meer op het forum geweest zijn en geen berichten geplaatst hebben. Het is wel leuk om te zien hoeveel actieve deelnemers het forum daadwerkelijk heeft. Deelnemers, die zich wel geregistreerd hebben en daarna het forum nooit meer bezocht hebben, vertekenen dit beeld. Alhoewel dit ook weer betrekkelijk is, want als er één bericht geplaatst is en deze deelnemer heeft daarna het forum niet meer bezocht, wordt deze ook meegerekend als actieve deelnemer.
Dag Wim,
voor wat betreft de deelnemers met 1 of meerdere berichten kan je er ook voor kiezen om deelnemers met berichten, doch langer geleden dan xxx jaar geleden (jaar vast te stellen door beheerder) en geen forumbezoek gelijk aan xxx jaar (of ander jaar vast te stellen door beheerder) worden als passief vermeld (=rond archief) danwel verwijderd.
De berichten blijven (denk ik) dan wel staan.
Groet, Jacques

p.zwartepoorte
Berichten: 1020
Lid geworden op: wo 29 jun 2011, 21:59
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): buckfast pmoeren en F1
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: opschonen ledenlijst?

Bericht door p.zwartepoorte » za 14 dec 2013, 15:55

Vorig jaar heeft wim ook de lijst op geschoond en ik heb geen klachten gezien op het forum zijn er toch mensen die lid willen worden dan melden zich toch weer aan
Het forum kan je ook bekijken zonder dat je geregistreert ben dus wat heb je aan leden die niks te delen hebben
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: opschonen ledenlijst?

Bericht door Wim Joosten » di 24 dec 2013, 15:37

Vorig jaar op 26 december 2012 een opschoning gehouden en toen 1255 leden overgehouden.
Het ledenaantal was tot op vandaag opgelopen tot 1563. Na een opschoning met dezelfde criteria als vorig jaar zijn er overgebleven 1475 leden.
De criteria die ik gehanteerd heb, zijn:
"Leden, die zich langer dan 90 dagen geleden geregistreerd hebben, later dan een week na de registratie niet meer op het forum geweest zijn en geen berichten geplaatst hebben."
Met vriendelijke groet,
Wim

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten