kritiek

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
raymond coenraats
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 13 jul 2011, 17:34
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Carnica en Buckfast
Locatie: sliedrecht
Contacteer:

kritiek

Bericht door raymond coenraats » wo 23 jan 2013, 19:04

ik las vanmorgen op het forum kritiek over het bijenhuis daarna een aantal leden die daar een probleem mee haden en scheven dat dit weg gehaald moest worden. nu zie ik tot mijn verbazing dat dit zelfs gedaan is. Ik snap wel dat dit niet in het onderwerp hoorden. Maar had dit dan in een nieuw topic gezet. De reden die o.a. gegeven werd om de berichten te verwijderen was dat het een discusie werd over bijevereningen en de nvb Denk zelf dat het meer over de prijs ging van de winkel en niet over de NBV. of andere verenigingen (zou kritiek over een andere bijenwinkel ook verwijdert worden?).
Dit is uiteraard geen kritiek over het forum want die is zeer goed en haal er veel info vanaf

ps. Hoop niet dat dit bericht ook verwijderd word.


vr.gr. een beetje teleurgestelde Raymond Coenraats

Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten: 1543
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Re: kritiek

Bericht door alfa vulgaris » wo 23 jan 2013, 19:28

Het ziet er mij naar uit dat men hier over wil discuseren.
Dan moet iemand daar een onderwerp voor openen toch?

Die kunstraatpers is een prachtig onderwerp aan het worden,
dat moet niet vertroebeld door een ander verhaal vind ik.

Hehe,ik heb wel kritiek op de reeds verwijderde sub-discussie van die bijenhuis prijzen:

We leven in een vrije markt economie toch?
Dan haal je de spullen toch lekker ergens anders.

raymond coenraats
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 13 jul 2011, 17:34
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Carnica en Buckfast
Locatie: sliedrecht
Contacteer:

Re: kritiek

Bericht door raymond coenraats » wo 23 jan 2013, 19:51

natuurlijk hoorden dit niet in de topic over de waspers. Dus het is logisch dat het eruit gehaald wordt maar om het te verwijderen?
En ik lees bijna alle topic`s (zeer leerzaam voor iedere beginer)en kom bijna altijd tot de conclusie dat het onderwerp telkens een andere richting krijgt dan waar het over gaat.
Ik reageer bijna nooit op iets maar dit ging mij een beetje te ver. Was waarschijnlijk een beetje teleurgesteld. Zeker om de reden die er gegeven werd om hem weg te halen. Dit is waarschijnlijk niet meer te lezen
En natuurlijk alfa heb je gelijk dat als je iets ergens goedkoper kan krijgen ga je het daar halen. Ik haal mijn spullen de eene keer bij het bijenhuis of bij de werkbij of bij de vereniging. Bij mij is het maar waar ik langs kom.

vr.gr. Raymond

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: kritiek

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » wo 23 jan 2013, 19:55

Hehe,ik heb wel kritiek op de reeds verwijderde sub-discussie van die bijenhuis prijzen
Het gaat denk ik niet zozeer om het Bijenhuis an sich. Wat steekt is dat het zou moeten gaat om een VERENIGING met VERENIGINGSprijzen en dus geen prijzen die 50% hoger liggen dan commerciele zaken. Dat is toch raar? Het gaat om de mentaliteit en die deugd niet.

Oftewel hoe Semar het treffend heeft gezegd:
De vereniging doet aan onderverhuur, op het moment dat de afd. handel zelfstandig wordt moet ook de huur van het pand worden aangepast zodat de vereniging (verhuurder) wat meer centjes heeft voor de nodige reparaties en verbouwingen, dat hoor je niet bij je leden terug te halen want = fout beleid.

Ten tweede verwacht ik van een verenginswinkel dat ik als lid ook voordeel (in een of andere vorm) heb als ik daar koop.
Vroeger waren de prijzen wel aardig nu zijn ze dubbel en dwars het commerciële tarief (en meer).
De verenigingswinkel is nu alleen voor de imker met de hele dikke beurs, mij niet gezien.

Vriendelijke groet
Semar(Dominique)


Gr
jp
JP

Gebruikersavatar
Kroese
Berichten: 1675
Lid geworden op: do 16 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1977
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: kritiek

Bericht door Kroese » wo 23 jan 2013, 20:05

Ik vond het erg jammer dat we van het onderwerp afdwaalden. Dat is in kleine opmerkingen niet zo'n probleem, maar als er een hele andere discussie gaat ontstaan, verplaats dit dan, of start een nieuw draadje.
Het gaat niet om de inhoud van die neven discussie, en zeker niet om die te onderdrukken of weg te gooien.

Hennie....

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: kritiek

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » wo 23 jan 2013, 20:32

Ik vond het erg jammer dat we van het onderwerp afdwaalden. Dat is in kleine opmerkingen niet zo'n probleem, maar als er een hele andere discussie gaat ontstaan, verplaats dit dan, of start een nieuw draadje.
Ik ben het hier mee eens... ondanks dat ik mss wel de opmerking startte. Het was niet mijn bedoeling om het onderwerp te vervuilen met een andere discussie. Dat had ik ook aangegeven. Zeker als je het terug leest is een tweede discussie vervelend. Wellicht kunnen we hier opnieuw starten...

gr
JP

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: kritiek

Bericht door Wim Joosten » wo 23 jan 2013, 20:46

Ik heb overigens nog meer niet ter zake doende opmerkingen uit dat topic verwijderd.
Mensen, die geabonneerd zijn op dit onderwerp, krijgen een melding wanneer er in dat topic een nieuw bericht geplaatst wordt. Ik kan me voorstellen dat ze het vervelend vinden wanneer dit bericht niet echt bij het onderwerp hoort. Houdt er a.u.b. rekening mee dat dit niet altijd gewaardeerd wordt.
Ik heb deelnemers niet persoonlijk op de hoogte gesteld van het verwijderen.
Met vriendelijke groet,
Wim

nhl_bit
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 30 jun 2008, 20:54

Re: kritiek

Bericht door nhl_bit » wo 23 jan 2013, 20:52

Okee mijn stelling. De verwevenheid tussen NVB en dit forum maakt zinvole discussies over de NBV en organisatie van onafhankelijke imkers op dit forum onmogelijk. Dit forum beweerd een onafhankelijk forum te zijn maar wordt zowel gefinanciert als bestuurd door de NBV. Discussies over NBV worden stelselmatig verwijderd of bemoeilijkt door de beheerders.
nhl_bit schreef: De Commissie Communicatie adviseert het hoofdbestuur van de NBV en coördineert onder andere de afspraken tussen redacties van communicatiemedia.

De Commissie Communicatie bestaat uit:
Henk Zomerdijk - voorzitter
Marleen Boerjan
Eva Schild-Schofaerts
Pim Lemmers
Piet van Schaik
Tineke Brascamp-van der Lee - eindredactie tijdschrift bijenhouden
Wim Joosten - redactie forum Bijenhouden.nl
Frank Moens - redactie/beheerder website NBV
Hans van der Post. schreef: Waarom? om dat dit een forum is over bijen en bijenhouden. :be2:
Voor staatszaken zul je bij je afdeling secrtaris moeten zijn die heeft de AVL bescheiden via de mail gekregen.
Maar krijg de indruk dat je geen lid van de NBV en geen imker bent.
Hier op het forum hebben we afgesproken dat staatszaken via een ander "kanaal" van gedachten wordt gewisseld.
petro schreef:Het is heel duidelijk wat Wim bedoelt,namelijk dat dit forum niet is bedoelt om uit te vinden hoe of wat bij de NBV.
Daar zijn de kanalen van de NBV.
Hans van der Post. schreef:Mede forumleden als je even kijkt naar de bijdrage die nl-bite doet is het iemand die de boel wil opruien.
Zou niet meer op zijn postings reageren.
En de foto die hij nu heeft geplaatst komt niet van zijn kamera en is dus niet rechthebbend = staat illegaal op het forum.

Even in herinnering brengen van zijn vraag in april: http://www.bijenhouden.nl/phpbb/viewtopic.php?t=25824

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: kritiek

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » wo 23 jan 2013, 22:00

Okee mijn stelling. De verwevenheid tussen NVB en dit forum maakt zinvole discussies over de NBV en organisatie van onafhankelijke imkers op dit forum onmogelijk. Dit forum beweerd een onafhankelijk forum te zijn maar wordt zowel gefinanciert als bestuurd door de NBV. Discussies over NBV worden stelselmatig verwijderd of bemoeilijkt door de beheerders.
Hoi nhl_bite en anderen,
Ik ben ook lid van de NBV (en ook van andere bijenverenigingen), maar durf best wel kritiek te uiten op de NBV indien nodig. Op zichzelf hoeft een lidmaatschap dit niet in de weg te staan, netzoals sponsoring dit ook niet hoeft. Bovendien moet de zaak moet ergens draaiende van worden gehouden. Lijkt me logisch. Alles kost geld. En het lijkt mij dan ook logisch dat een van de grootste imkerverenigingen een (finaciele) bijdrage levert. Indirect betaal ik dus elk jaar mee aan dit forum, net zoals ik voor het onderhoud van het Bijenhuis meebetaal.

Niettemin vind ik het ook eerder een teken van zwakte dan van onafhankelijkheid getuigen dat er niet gepraat mag worden over bepaalde verenigingszaken. Om maar wat te noemen: er mag wel over een verenigingstijdschrift worden gepraat, maar niet over de winkel van de vereniging. Dat is niet te doen. Er mag dus best over imkerverengingen (en haar beid) worden gesproken.

Groet
JP

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: kritiek

Bericht door Bart de Coo » wo 23 jan 2013, 22:43

Ik heb helaas niets meegekregen van een debat over Bijenhuisprijzen, maar natuurlijk kan daar over gediscussieerd worden hier. Als ik Wims reactie zo lees, dan heeft hij dingen verwijderd omdat ze totaal niet ter zake deden bij een bepaald onderwerp en wellicht ook omdat ze ongezellig geformuleerd waren. Ik weet het niet.

Maar nu even die onafhankelijkheid en die belangenverstrengeling. Als ik even andermans stellingen mag herformuleren: 'Het forum wordt gefinancierd door de NBV en daarom is het niet onafhankelijk'.

Schei nou toch uit. Het gaat om een budget van €200 euro of zo. En dan nog, hoe zie je dan een eventuele censuur voor je? Bij Wim Joosten thuis gaat de telefoon: 'Ja, met Wim.' 'Hallo, Jan Dommerholt, NBV-voorzitter hier. Ik zit dus de hele dag dat forum te lezen en ik kom dingen tegen die ik mij niet bevallen. Kun je die weghalen?' 'Tuurlijk Jan, regel ik voor je.' Schei nou toch uit mensen.

'Er zijn verschillende mensen actief voor de NBV die zich ook bemoeien met het forum en daarom is het forum niet onafhankelijk'.

Hennie Oude Essink is geen NBV-lid. Roger de Vos uit Vlaanderen evenmin. Overigens is nhl-bit mij in zijn lijstje vergeten te vermelden: ik bemoei mij tegenwoordig ook met de inhoud van Bijenhouden, moet je weten. Dan krijg je het nu luid en duidelijk uit onverdachte mond te horen, namelijk de mijne. Blijf ter zake en gedraag je; onder die twee voorwaarden kun je hier bijna alles zeggen, heus. De bewering dat discussies stelselmatig verwijderd worden door de beheerders is grotesk en potsierlijk in al haar pathetische onjuistheid.

Trouwens, de verwevenheid van het forum en Bijenhouden - vooral in de vorm van mijn persoon; zo vaak kijkt Tineke niet op het forum, weet ik toevallig, dus met die belangenverstrengeling zal het wat haar betreft zo'n vaart niet lopen - heeft ook zo zijn voordelen. Ik vind het bijvoorbeeld bijzonder prettig dat ik als redacteur vooral door het forum aardig op de hoogte meen te zijn van wat imkers bezighoudt. Daar past censuur bijzonder slecht bij. Dat zou zeer strijdig zijn met mijn belang om een leuk stuk te schrijven. Verder heb ik heb onlangs Bijenhuis-manager Jeroen Vorstman geïnterviewd. Op een aantal veel gehoorde kritiekpunten gaat hij in. Wacht af en lees! Kun je daarna in álle vrijheid daarover van gedachten wisselen, hier op dit forum, zonder dat iemand je een strobreed in de weg legt. Maar formuleer de dingen gewoon beschaafd alsjeblieft.

Dat is alles.

Groet,

Bart

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten