Yahoo deelnemers

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Yahoo deelnemers

Bericht door Wim Joosten » di 08 jul 2014, 14:44

Ik werd er op gewezen, dat deelnemers met een Yahoo e-mailadres na registratie geen activatiemail van het forum ontvingen en zodoende niet in staat zijn om hun account te activeren. Ik heb hier aandacht aan besteed en contact opgenomen met Yahoo. Daar wordt aangegeven dat het IP-nummer van het forum bij hun geblokkeerd staat, vanwege spam en ongewenste email :roll: Ik probeer hun duidelijk te maken dat het in het belang van Yahoo-gebruikers is om ons te deblokkeren.
Ik kan Yahoo-gebruikers handmatig activeren maar ik denk dat deze dan ook andere email van het forum niet ontvangen zoals de meldingen, dat een nieuw bericht is in de rubriek waar je op geabonneerd bent.
Ik hoor graag van Yahoo-gebruikers of dit ook het geval is.
Met vriendelijke groet,
Wim

Gebruikersavatar
Ewout
Berichten: 1026
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 20:46
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): Bastaard, Mellifera (P), Buckfast (F1)
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Yahoo deelnemers

Bericht door Ewout » di 08 jul 2014, 14:47

Wim, ik zou in elk geval melden dat het forum in het verleden gehackt is geweest en dat er indertijd mogelijk spam is verstuurd, maar dat daarvoor maatregelen zijn genomen en dat er al geruime tijd geen spam van bijenhouden.nl meer wordt verstuurd (voor zover dat ook werkelijk het geval was).

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Yahoo deelnemers

Bericht door Wim Joosten » di 08 jul 2014, 16:24

Goede suggestie. Ga ik doen.
Met vriendelijke groet,
Wim

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Yahoo deelnemers

Bericht door Wim Joosten » wo 09 jul 2014, 09:26

Mooi, bijenhouden.nl is van de zwarte lijst van Yahoo gehaald. Yahoo-gebruikers ontvangen nu weer e-mail van bijenhouden.nl.
Ik vraag me nu wel af of bijenhouden.nl op nog meer zwarte lijsten voorkomt. Zijn er deelnemers, die geen email van bijenhouden.nl ontvangen? Als dat het geval is, kijk dan wel eerst even of je eigen spamfilter die mail er uit gehaald heeft. Is dat niet zo, dan wil ik het graag weten.
Met vriendelijke groet,
Wim

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: Yahoo deelnemers

Bericht door Wim Joosten » do 10 jul 2014, 09:13

Beste Yahoo-deelnemers. We zijn er nog niet. Nu geeft Yahoo weer aan dat het forum nog niet op de witte lijst komt. Ze hanteren nu een DMARC beleid om phishing en spammen tegen te gaan. Ik moet nu nog uitzoeken hoe dat dan moet.
Alhoewel ik na deze mededeling van Yahoo op mijn testaccount van Yahoo wel weer een email van het forum binnenkreeg.
Met vriendelijke groet,
Wim

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten