In het buitenland inloggen

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

In het buitenland inloggen

Bericht door Wim Joosten » zo 21 dec 2014, 10:42

Het kan voorkomen, dat wanneer in het buitenland ingelogd wordt, de volgende melding op het scherm komt. Wat je dan moet doen staat onderaan in dit bericht:
ban_imkerforum.png
Een ban is, dat je als deelnemer niet meer welkom bent op het forum en dat de mogelijkheid dus voor dit persoon is uitgesloten om in te kunnen loggen of zich te registreren. In bijna alle gevallen zal het niet het geval zijn dat huidige deelnemers geband zijn. Het is dan het IP-adres waarmee je inlogt wat in de ban gedaan is. Elke computer die is aangesloten op het internet of netwerk heeft een nummer waarmee deze zichtbaar is voor alle andere computers op het internet. Men kan dit vergelijken met telefoonnummers. Om het mogelijk te maken dat computers elkaar kunnen vinden en identificeren, hebben deze hun eigen nummer nodig. Deze nummers zijn de IP-adressen. Een IP-adres op internet is meestal gekoppeld aan een bedrijf of instantie.

Waarom zijn deze IP-adressen dan geband?
Het komt voor dat mensen zich registreren voor het forum en dan in de berichten reclame of allerlei andere onzin plaatsen. Spam dus. Ik check dan het IP-nummer en kan dan zien waar deze deelnemer vandaan komt. Meestal gaat het om personen uit Polen, Oekraïne, Roemenië, Rusland, Pakistan, China. Voorheen bande ik dan het enkele IP-nummer maar een dag later had dan waarschijnlijk hetzelfde persoon zich weer onder net even een ander nummer weer geregistreerd. Dus nu ben ik hierin kortdadig en ban dan gelijk alle IP-adressen van de provider waaronder die spammer zich geregistreerd had. Dat werkte! Het is misschien wel wat kort door de bocht, maar ja ... Het is nu wel zo dat zo, dat ik het idee heb, dat ik nu bijna heel China in de ban heb gedaan.
Deelnemers, die zich afgelopen jaar hebben geregistreerd, hebben gemerkt dat ze een hele vragenlijst moeten doorwerken voordat de registratie is afgerond. Dat is een zogenaamde Captcha. De vragen moeten goed beantwoord worden, anders lukt de registratie niet. Zo is er bijvoorbeeld een vraag welke ingrediënten in erwtensoep moeten. Voor niet-Nederlanders en speciale bots (een programma, die automatisch registreert op forums) is dit lastig en om hier door heen te komen. En in de meeste gevallen was dat ook zo want het aantal spammers daalde enorm: van zo'n tien per dag tot zo'n 3 per maand. Een enkeling komt er dus toch nog doorheen. Dat is voor de beheerders nog te doen om deze direct weer van het forum af te gooien.

Wat nu te doen als je in het buitenland bent en je komt deze melding tegen? Elke computer die is aangesloten op het internet of netwerk heeft een nummer waarmee deze zichtbaar is voor alle andere computers op het internet. Men kan dit vergelijken met telefoonnummers. Om het mogelijk te maken dat computers elkaar kunnen vinden en identificeren, hebben deze hun eigen nummer nodig. Deze nummers zijn de IP-adressen. Een IP-adres op internet is meestal gekoppeld aan een bedrijf of instantie.

Wat nu te doen als je deze melding krijgt?
Neem contact op met de beheerder en meldt dit. Kijk onder welk IP-adres je inlogt, door naar deze site te gaan: http://www.myip.nl/ of andere dergelijke site die het IP-adres weergeeft. Geef dit IP-adres door en dan kan ik dat nummer weer deblokkeren.
Edit: Gewoon een e-mail naar de beheerder sturen vanaf de plaats waar je zit, is voldoende. Het IP-adres staat in de e-mail vermeld.
Met vriendelijke groet,
Wim

jjmvaningen
Berichten: 1105
Lid geworden op: zo 20 apr 2003, 17:26
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Doetinchem, Achterhoek
Contacteer:

Re: In het buitenland inloggen

Bericht door jjmvaningen » zo 21 dec 2014, 17:37

Beter kort door de bocht, dan lang uit de bocht. :wink:
Goede actie van onze beheerders.
groet, jacques

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: In het buitenland inloggen

Bericht door Wim Joosten » vr 29 jul 2016, 20:34

Voor degenen, die nog gaan en hiermee te maken krijgen, haal ik dit onderwerp nog even naar boven.

Wat te doen? Wanneer je deze melding krijgt kun je op een link klikken voor een e-mail aan de eindbeheerder. Doe dat vanaf de locatie waar je zit. Ik heb inmiddels de ervaring dat het IP-adres dan in deze e-mail staat. Ik kan dan dit IP-adres uitsluiten van de verbanning.
Het kan dus zijn, dat je tijdens je vakantie hier meerdere keren mee te maken kunt krijgen wanneer je op verschillende locatie en dus vanaf verschillende ip's internet.
Met vriendelijke groet,
Wim

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: In het buitenland inloggen

Bericht door Wim Joosten » wo 05 apr 2017, 11:49

Er staan weer vakanties voor de deur. Ik haal dit bericht maar even weer naar boven: zie eerste bericht.

Het gaat vooral om landen als: Polen, Roemenië, Rusland, China, Oekraïne, India. Daarnaast nog enkele andere IP-reeksen uit enkele andere landen. Dus mocht je bij het inloggen vermeld krijgen dat je gebanned bent, dan is dat om bovenstaande reden. Stuur mij een bericht en dan deblokkeer ik zo snel mogelijk het nummer van waaraf je wilt inloggen.
Met vriendelijke groet,
Wim

Gebruikersavatar
Wim Joosten
Erelid
Berichten: 2755
Lid geworden op: do 09 okt 2003, 16:26
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Beilen
Contacteer:

Re: In het buitenland inloggen

Bericht door Wim Joosten » vr 25 mei 2018, 19:44

Vakanties staan weer voor de deur en daarom hier nog even aandacht voor. Lees voorgaande berichten.
Met vriendelijke groet,
Wim

Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: In het buitenland inloggen

Bericht door Franschman » vr 14 sep 2018, 23:42

Frankrijk is blij !
Ja want inloggen vanuit dat grote land van kaas, brood, wijn en honing is een fluitje van een cent, eurocent wel te verstaan !

Wel is is de Lifebox, het hier befaamde modem van Orange nodig en nu maar hopen dat de Loirs ( nachteekhoorns of zevenslapers) de draden van de telefoon niet hebben doorgeknaagd. Ook rubberen gasleidingen zijn in trek !!!

Regelmatig wordt hier de telefoon- en elektriciteitsverbinding verbroken, na onweer en windvlagen en storm ( vent d'autan).
Alle leidingen lopen hier, op het platte land , bovengronds en takken en hele bomen vallen regelmatig evenals rotsblokken ! :roll:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten