Manuscript korfboek klaar. Wat nu?

Deze oude bedrijfsmethode is nog steeds interessant.
Eddy Geurtsen
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 30 mei 2004, 22:51
Imker sinds: 1979
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Hengelo Gld
Contacteer:

Re: Manuscript korfboek klaar. Wat nu?

Bericht door Eddy Geurtsen » vr 08 mei 2020, 12:35

Ik heb je zojuist een privé berichtje gestuurd.

Groeten, Eddy

pieter1
Berichten: 444
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 10:43
Imker sinds: 2005
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Manuscript korfboek klaar. Wat nu?

Bericht door pieter1 » zo 04 jun 2023, 21:45

Ik was wat berichten terug aan het lezen op het forum, en kwam dit weer tegen. Is het boek uiteindelijk nog gedrukt of digitaal uitgebracht? Ik zou het graag willen lezen. Heb ook een paar volken in korven, en ik vind het een prachtige manier van imkeren. Een nieuw boek zou zeer welkom zijn, heb het boek van Speelziek ook.

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Manuscript korfboek klaar. Wat nu?

Bericht door Bart de Coo » ma 05 jun 2023, 16:22

Beste Pieter,

Nee, dat korfboek is er nog niet gekomen en misschien is dat maar goed ook.

Anderhalf jaar geleden of zo ben ik er weer eens goed voor gaan zitten, nadat ik het manuscript een tijdje niet meer had ingekeken. Man, wat schaamde ik me voor alle onzin die ik had opgeschreven. Ook nu - 'as we speak', ben ik zelfs geneigd te zeggen - leer ik nog steeds nieuwe dingen die ik per se moet noteren in dat boek. Ook ben ik eindelijk nog een paar negentiende-eeuwse titels op het spoor. Ze liggen gewoon in de ub van Wageningen, maar daar moet ik een dezer dagen nog naar toe.

Al met al verwacht ik toch dat het niet zo super veel werk meer is, maar dat valt altijd tegen. Ik heb nog niks gezegd over de foto's bijvoorbeeld.

Maar het probleem is dus de uitgave. Daarvoor moet het manuscript omgezet worden in een pdf-bestand en dat kan ik niet. Ik geef op dit moment een beginnerscursus aan twaalf mensen en daar zit warempel een dame tussen die een dochter heeft die op het punt van afstuderen staat. Geen idee welke studie dat precies is, maar je leert er pdf-bestanden opmaken. Ik denk dat ik volgende maand maar eens contact ga opnemen met haar, want ze wilde eerst de studie afmaken en naar eigen zeggen had ze heel veel zin in dat korfboek.

Op 25 november mag ik een praatje komen houden op de NBV-studiedag in Noord-Holland, Sint-Pancras, bij Alkmaar. Ik heb niet gecontroleerd of het echt bestaat. Het lijkt me geweldig als ik het die dag kan presenteren. Lukt me toch niet, maar laat die dag dan ten minste een aansporing zijn.

Groet,

Bart

Primus
Berichten: 1042
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 20:57
Imker sinds: 1973
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): carnica
Locatie: België
Contacteer:

Re: Manuscript korfboek klaar. Wat nu?

Bericht door Primus » ma 05 jun 2023, 16:37

Hey Bart,

In de eerste plaats veel succes met uw boekje over korven en bijen houden in korven. Je weet dat ik korfvlechter ben. Ook ligt de korventeelt van vroeger me nog steeds nauw aan het hart, omdat mijn eerste ervaringen eigenlijk alleen maar met korven waren.
Daarom als je boekje er is zou ik er graag één willen kopen, dus hou me op de hoogte als het zover is.
Met vriendelijke groeten,
Cyriel.

pieter1
Berichten: 444
Lid geworden op: do 07 sep 2006, 10:43
Imker sinds: 2005
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Manuscript korfboek klaar. Wat nu?

Bericht door pieter1 » wo 07 jun 2023, 22:03

Beste Bart,

bedankt voor je uitgebreide update over het korfimkerij boek in wording. Ik wacht geduldig af, en wanneer het af is zal ik zeker een exemplaar aanschaffen.

Met vriendelijke groet,
Pieter

Gebruikersavatar
pdm
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 26 mei 2021, 12:36
Imker sinds: 2021
Aantal volken: 5
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Manuscript korfboek klaar. Wat nu?

Bericht door pdm » vr 09 jun 2023, 09:46

ik heb ook boekje uitgeveven via pumbo perfect A5 formaat echt super. echt boekje is toch leukers als ebook

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Manuscript korfboek klaar. Wat nu?

Bericht door Bart de Coo » vr 25 aug 2023, 13:47

Op het gevaar af dat ik de dingen voor de miljoenste keer onderschat.

Zojuist een jongedame op bezoek gehad die kersvers is afgestudeerd van de Rietveld Academie in Arnhem, tegenwoordig 'artes' of zoiets. Ze volgde de richting grafische vormgeving. Ik ben met haar in contact gekomen, omdat haar moeder een van mijn beginnerscursisten is.

Ze heeft nog geen werk, dus ze kan de nodige uurtjes gaan stukslaan om mijn boek te gaan opmaken. Dat is veel en veel en veel meer werk dan je denkt, nou ja, vooral dan ík al die tijd gedacht had; ik zal u erbuiten laten. Dat gaat me een lieve duit kosten natuurlijk, maar geen gezeur, de kost gaat voor de baat uit: tegen de tijd dat mijn boek een onverbiddelijke bestseller is, dan is het financiële leed gauw genoeg vergeten.

:hive:

Wordt vervolgd.

Bart

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8245
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Manuscript korfboek klaar. Wat nu?

Bericht door Hans van der Post. » vr 25 aug 2023, 14:50

Ben benieuwd hoe het boek er uit gaat zien.
Heb je al een datum wanneer het in de winkel ligt?
!Hans.

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Manuscript korfboek klaar. Wat nu?

Bericht door Bart de Coo » ma 28 aug 2023, 15:51

@Hans

De opmaakster dacht aan een half jaar. Dan moet de pdf klaar zijn. En dan moeten we nog een manier van publiceren gaan kiezen. Je kan met je pdf'je naar de drukker gaan en een toren laten afdrukken, maar dan zit je altijd weer met restanten, maar het drukt de prijs wel. Het alternatief is 'printing on demand', waarbij één exemplaar tegelijk gedrukt wordt, wat wel weer wat duurder schijn te zijn. Enfin, ik weet het allemaal nog niet. Ik onderga een steile leercurve. :doh:

Bart

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8245
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Manuscript korfboek klaar. Wat nu?

Bericht door Hans van der Post. » ma 28 aug 2023, 22:43

Bart de Coo schreef:
ma 28 aug 2023, 15:51
@Hans
Ik onderga een steile leercurve. :doh:
Bart
Succes!! leer ze. :be2:
!Hans.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten