Een leuk filmpje

In deze rubriek kunnen koppelingen geplaatst worden naar filmpjes op het internet, die iets met bijen te maken hebben.
Plaats reactie
Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Een leuk filmpje

Bericht door Jaap v.Popering » za 20 okt 2012, 09:22

Wie kent deze Imker ?? Volgens mijn informatie een Limburger die in Frankrijk beroeps geworden is >

http://www.youtube.com/watch?v=tqYjN0ax ... re=related

jossmits
Berichten: 674
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 07:54
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): op dit moment geen bijen
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Een leuk filmpje

Bericht door jossmits » za 20 okt 2012, 14:02

Zeker een leuk filmpje.
Ik ken hem niet. Toch is Mensignac maar een kilometer of 25 bij mij vandaan.

Jos

Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: Een leuk filmpje

Bericht door Franschman » ma 22 okt 2012, 21:53

Frankrijk is het grootste land van West Europa qua oppervlakte. De kans daar deze man tegen te komen moet toeval zijn.
Het is een aardig filmpje maar je moet echter niet vergeten dat het bestaan van een beroepsimker niet eenvoudig is. Veelal moet de partner veel bijspringen en daarbij nog een betaalde baan aanhouden.Ik ken wel Franse beroepsimkers die met hun honderden kasten reizen achter de drachten aan. Je mag het rustig een zwaar beroep noemen :hive:

Ook zogenaamde "Babbacools" het Franse woord voor alternatievelingen/geiten-wollensokkenfiguren, beginnen soms vol idealisme 'natuurberoepen', die uiteenlopen van imkerij tot het kweken van angora-geiten en de bewerking van wol ervan, houtdraaiers, pottenbakkers, confituremakers, viltbewerkers en speelgoedmakers enz.Je komt ze o.a. op lokale markten met hun huisgemaakte produkten tegen.

Ook ziet men wel buitenlanders die hier beginnen met restaurantjes en gîtes, overnachtings - en verblijfsmogelijkheden en campings.
Frankrijk biedt ruimte en de mogelijkheid het roer totaal om te gooien. Nederlandse TV programma-makers hebben deze niche ontdekt en het populaire programma "Ik vertrek" laat medelanders genieten van de sprong die ondernemende Nederlanders,soms ook met hun kinderen in een buitenland maken.
Ga eerst eens een seizoen werken bij een beroepsimker zou ik adviseren en realiseer ook dat je dit zware beroep ook op hogere leeftijd moet uitoefenen ! :cry:

jossmits
Berichten: 674
Lid geworden op: wo 04 aug 2010, 07:54
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): op dit moment geen bijen
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Een leuk filmpje

Bericht door jossmits » di 23 okt 2012, 08:42

Ik zou deze man hier wel tegen kunnen komen. Ik ben ( een zeer aktief) lid van de grootste imkervereniging van dit departement (ongeveer 550 leden) en van de aktieve leden heb ik in de 11 jaar dat ik hier woon toch een flink aantal leren kennen. De plaats waar hij woont (Mensignac) ligt hier 25 km vandaan en ik ken die plaats goed want ik heb er kennissen.
A.s. zaterdag heb ik een bijeenkomst met een aantal leden van onze vereniging, ik zal vragen of anderen hem kennen.
Inderdaad zie ik ook nogal wat buitenlanders die hier allerlei zaken willen opzetten die bijna altijd tot mislukken gedoemd zijn. De man uit het filmpje lijkt me wel succesvol. Hij zit hier blijkens het filmpje al zo'n 20 jaar.

Jos

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten