duits programa

In deze rubriek kunnen koppelingen geplaatst worden naar filmpjes op het internet, die iets met bijen te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
semar
Berichten: 2350
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 09:10
Imker sinds: 1975
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): buckfast
Locatie: amsterdam
Contacteer:

duits programa

Bericht door semar » wo 02 jan 2013, 11:03

http://www.youtube.com/watch?v=TEHa0P5IiqA

Vriendelijke groet,
Semar(Dominique)

bee-tree
Berichten: 3491
Lid geworden op: za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: duits programa

Bericht door bee-tree » di 15 okt 2013, 06:23

Goede morgen Semar. Ik heb zo net het Duitse filmpje over het bijensterven nog eens bekeken.
Ik sta op het punt ook een site onder de aandacht te brengen in cinematheek, maar dan verdwijnt jouw tip
uit beeld omdat ze onder aan de lijst staat. Dat wil ik niet. Daarom plaats ik mijn kijktip maar bij de jouwe.
Er is verwantschap.
Op Google de volgende woorden intypen : Apicultuur Rivendellvillage.
Voor wie in de komende winter een Klotzbeute wil maken, treft er heel veel duidelijke foto's aan hoe dat moet.
Ik ben op deze site gewezen door een boerin die weduwe is geworden en rond haar huis alles inricht om op
de wijze van ANASTASIA bijen te houden. Ze heeft momenteel één korfvolk dat ze aan het inwinteren is.
De bijen vliegen nog steeds druk met stuifmeel op haar hectare late bloeiers. Maar........ze gaan niet naar het
voerbakje dat onder de korf staat op 15 cm onder de bijen. Ze voert volgens Anastasia alleen honingwater ;
3 delen honing , 1 deel water. Gelet op de goede vlucht heb ik haar maar niet gezegd dat het een teken van....... kan zijn.
De volgende week kan ik haar pas bezoeken. Hoe kijk jij of andere lezers daar tegen aan ?
P.S. Als je op Google Bijenhouden volgens Anastasia intypt, kom je ook sites tegen die je maar gauw moet overslaan.
Je moet naar Rivendellvillage org. apicultuur.htm of gewoon Apicultuur Rivendellvillage. Het is in het Nederlands. Zj.

petro
Berichten: 946
Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 12:35
Imker sinds: 1973-1974
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Amsterdam,Nederland
Contacteer:

Re: duits programa

Bericht door petro » di 15 okt 2013, 10:12

Met genoegen gekeken en belangstellend aangehoord,moet zeggen dat onze Oosterburen "een stuk beslagener ten ijs komen".
Moet zeggen dat programma's gemaakt hier in Nederland wel heel iel afsteken.
Do,bedankt voor het delen.
Petro

Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten: 1543
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Re: duits programa

Bericht door alfa vulgaris » di 15 okt 2013, 21:20

Wat een mooie imker...

Ik merk dat ik me wat heb neergelegd bij de boel.
Moet eigenlijk lachen.

Het lijk me dat je hoe dan ook belazerd wordt door die lui.
Er wordt intelligente insecticide verkocht die het verschil weet tussen schadelijke en onschadelijke insecten ?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten