...en het was toch imidacloprid

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
Jaap v.Popering
Berichten:5703
Lid geworden op:vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds:1960
Aantal volken:50
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:St-Annaland
Contacteer:
Re: ...en het was toch imidacloprid

Bericht door Jaap v.Popering » za 07 apr 2012, 23:15

Ik heb niets aan onderonsjes ik citeer ; heb net Van der Sluijs gemaild of hij zou willen helpen met de reproductie van de publicatie van Harvard.

Je kunt hier bij het artikel, zoek specifiek op Varroa.

Je mag gewoon een bloemenveld wat door Bijen bevlogen wordt bespuiten met een Neonicotinoide , en dan zullen wij bekijken of mijn volken ten gevolge daarvan doodgaan . met de normale dosering en onder toezicht van een deskundige .
binnen de wettelijk toegestane limiet .

Jaap v P
Laatst gewijzigd door Jaap v.Popering op za 07 apr 2012, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Skinkie
Berichten:24
Lid geworden op:zo 27 nov 2011, 11:59
Contacteer:

Re: ...en het was toch imidacloprid

Bericht door Skinkie » za 07 apr 2012, 23:27

Jaap v.Popering schreef:Ik heb niets aan onderonsjes ik citeer ; heb net Van der Sluijs gemaild of hij zou willen helpen met de reproductie van de publicatie van Harvard.

Je kunt hier bij het artikel, zoek specifiek op Varroa.
Daarmee heb ik nogsteeds geen e-mail adres van je, en weet ik niet waar ik je kan bellen... maar goed als je je contact gegevens op het forum wil zetten...

Jaap v.Popering
Berichten:5703
Lid geworden op:vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds:1960
Aantal volken:50
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:St-Annaland
Contacteer:

Re: ...en het was toch imidacloprid

Bericht door Jaap v.Popering » za 07 apr 2012, 23:33

Je kunt mij gewoon op dit forum vinden .

Jaap v P

Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten:1543
Lid geworden op:di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds:2010
Aantal volken:0

Re: ...en het was toch imidacloprid

Bericht door alfa vulgaris » zo 08 apr 2012, 10:58

Een interessante misschien van Jaap.

Nicotines in planten zitten erin zodat de plant met rust wordt gelaten door insecten(zegt de literatuur)
Als dat zo is neem ik aan dat de bijen de nicotines kunnen ruiken.
Hoe kunnen ze het anders weten?

Als neonicotinamides ditzelfde effect hebben zou je kunnen denken dat de bijen deze ook kunnen ruiken en van de planten afblijven.

Wat ik heb gezien is dat als de bijen honger hebben ze gerust de hele bak volplamuren met stuifmeel van voedermais.
De gevolgen (meerdere malen 100% verlies) daarvan heb ik alleen mijn vermoedens over helaas.

Misschien een leuke observatie om te delen.

A.A. Staals
Berichten:2703
Lid geworden op:wo 15 mar 2006, 20:19
Imker sinds:1957
Bijenras(sen):carnica
Locatie:Eindhoven
Contacteer:

Re: ...en het was toch imidacloprid

Bericht door A.A. Staals » zo 08 apr 2012, 11:14

alfa vulgaris schreef: Wat ik heb gezien is dat als de bijen honger hebben ze gerust de hele bak volplamuren met stuifmeel van voedermais.
De gevolgen (meerdere malen 100% verlies) daarvan heb ik alleen mijn vermoedens over helaas.

Misschien een leuke observatie om te delen.
Waarop baseer je dat dat verlies veroorzaakt is door mais stuifmeel? Honderde volken te midden van maisvelden nul % sterfte.

ad staals

Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten:1543
Lid geworden op:di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds:2010
Aantal volken:0

Re: ...en het was toch imidacloprid

Bericht door alfa vulgaris » zo 08 apr 2012, 12:24

A.A. Staals schreef:Waarop baseer je dat dat verlies veroorzaakt is door mais stuifmeel? ad staals
Dat staat er niet Staals.

Wel opmerkelijk dat u het zo begrijpt.

Gebruikersavatar
Skinkie
Berichten:24
Lid geworden op:zo 27 nov 2011, 11:59
Contacteer:

Re: ...en het was toch imidacloprid

Bericht door Skinkie » zo 08 apr 2012, 12:58

alfa vulgaris schreef:
A.A. Staals schreef:Waarop baseer je dat dat verlies veroorzaakt is door mais stuifmeel? ad staals
Dat staat er niet Staals.

Wel opmerkelijk dat u het zo begrijpt.
Ad quote een publicatie waar men 24 uur bijen heeft gevolgd ;) En er waren geen effecten! (Wow!) Zet dat even in verhouding met een onderzoek dat niet betaald is geweest door de pesticide industrie en speelde over een (veel) langere tijd.

Gebruikersavatar
Skinkie
Berichten:24
Lid geworden op:zo 27 nov 2011, 11:59
Contacteer:

Re: ...en het was toch imidacloprid

Bericht door Skinkie » zo 08 apr 2012, 13:53

[td]13055[/td][td]PIRON MIERENLOKDOOS[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]13072[/td][td]PIRON MIERENLOKDOOS[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]13073[/td][td]MAXFORCE LN MIERENLOKDOOS[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]13104[/td][td]FINION MIERENLOKDOOS[/td][td]Beaphar B.V.[/td][td]13121[/td][td]POKON MIEREN STOP LOKDOOS[/td][td]Pokon Nederland B.V.[/td][td]13127[/td][td]HGX MIERENLOKDOOS[/td][td]HG International B.V.[/td][td]12952[/td][td]BAYTHION MIERENMIDDEL N[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]12974[/td][td]MAXFORCE LN[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]12979[/td][td]PIRON MIERENMIDDEL[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]12980[/td][td]POKON MIEREN[/td][td]Pokon Nederland B.V.[/td][td]13026[/td][td]HGX KORRELS TEGEN MIEREN[/td][td]HG International B.V.[/td][td]13052[/td][td]MIEREN STOP[/td][td]Beaphar B.V.[/td][td]13074[/td][td]MAXFORCE QUANTUM[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]13475[/td][td]MAXFORCE PUSHBOX[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]13526[/td][td]PIRON PUSHBOX[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]13280[/td][td]VAPONA RAAMSTICKER[/td][td]Sara Lee H&BC Nederland[/td][td]12665[/td][td]QUICK BAYT[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]13063[/td][td]AMOS FLY FINISH[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]13160[/td][td]LURECTRON FLYBAIT[/td][td]Denka Registrations B.V.[/td][td]13321[/td][td]MERIT TURF[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]13116[/td][td]QUICK BAYT SPRAY[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]13173[/td][td]MS VB-08[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]12094[/td][td]MAXFORCE WHITE IC[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]13250[/td][td]MAXFORCE PRIME[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]11998[/td][td]ADMIRE N PIN[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]12219[/td][td]POKON PLANTSTICK[/td][td]Pokon Nederland B.V.[/td][td]11662[/td][td]AMIGO FLEX[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]12942[/td][td]ADMIRE O-TEQ[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]12115[/td][td]PROVADO GARDEN[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]12919[/td][td]GAZON-INSECT[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]12945[/td][td]ADMIRE N[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]13369[/td][td]VLIEGENSTICKER[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]13524[/td][td]SOMBRERO[/td][td]Makhteshim-Agan Holland B.V.[/td][td]11455[/td][td]GAUCHO[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]11483[/td][td]ADMIRE[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]12341[/td][td]GAUCHO TUINBOUW[/td][td]Bayer CropScience SA-N.V.[/td][td]13363[/td][td]KOHINOR 70 WG[/td][td]Makhteshim-Agan Holland B.V.[/td]
Hier onder alle in Nederland toegelaten producten met imidacloprid.
Laatst gewijzigd door Skinkie op zo 08 apr 2012, 14:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Jaap v.Popering
Berichten:5703
Lid geworden op:vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds:1960
Aantal volken:50
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:St-Annaland
Contacteer:

Re: ...en het was toch imidacloprid

Bericht door Jaap v.Popering » zo 08 apr 2012, 13:58

Skinkie schreef: Ik heb net v/d Sluis gemaild
Je mag hem van mij nog een keer mailen .

Hierbij nodig ik Dhr v/d Sluis uit om het het ultieme bewijs in de praktijk te komen bewijzen dat de zo genaamde verdwijnziekte veroorzaakt wordt door het gebruik van div gewasbeschermingsmiddelen .

Ik bied aan een plaats waar mijn bijen foerageren te midden van ; Suikerbieten , Mays , aardappelen , enz welke allemaal ( zover mij bekend ) met de nodige middelen behandeld zijn . Bovendien waar div bloemzaden welke voor opkomst gespoten zijn met een onkruid verdelgingsmiddel , en zo nodig voor de bloei met een systemische middelen tegen div soorten ongemakken . Te midden van dit gebied de mogelijkheid zal trachten te openen om een perceel met een Neonicotinoïde ( binnen de wetgeving ) onder toezicht van een deskundig gewasbeschermingsvoorlichter ( door mij aan te wijzen ) op zijn kosten ( door een erkend bedrijf hier ter plaatse )te laten bespuiten ( ik denk aan een of twee Hectare binnen het foerage gebied van mijn volken ) . Indien het aangewezen perceel een bloeiend gewas is , ook de schade ( hij dient er van op de hoogte te zijn dat na een bespuiting op een bloeiend gewas vanwege de repellerende werking er 10 tot 14 dagen geen insectenbestuiving plaatsvind wat in sommige gevallen kan resulteren in een productievermindering van 50 % ) dient te vergoeden .

De eventuele schade aan mijn volken zal ik voor mijn rekening nemen . Alleen je blijft met al je middeltjes en druppeltjes uit mijn Bijenvolken , die behandel ik zelf .

Jaap van Popering .
Laatst gewijzigd door Jaap v.Popering op zo 08 apr 2012, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Skinkie
Berichten:24
Lid geworden op:zo 27 nov 2011, 11:59
Contacteer:

Re: ...en het was toch imidacloprid

Bericht door Skinkie » zo 08 apr 2012, 14:04

Jaap v.Popering schreef: De eventuele schade aan mijn volken zal ik voor mijn rekening nemen . Alleen je blijft met al je middeltjes en druppeltjes uit mijn Bijenvolken , die behandel ik zelf .
Ik zou liever zien dat de kasten zelf worden verzegeld, zodat er ook geen voer ramen in of uit gaan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten