subsidie

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
jaap
Berichten:195
Lid geworden op:wo 03 jul 2002, 12:54
Locatie:Netherlands
Contacteer:
subsidie

Bericht door jaap » ma 01 feb 2010, 16:51

Wie kan mij vertellen hoe ik subsidie krijg voor een hectare land om in te zaaien met bijen planten? ik heb iets gehoord pop maar ik kan dat niet goed vinden vandaar deze vraag.

jager

Gebruikersavatar
macwlem
Berichten:504
Lid geworden op:wo 10 sep 2008, 22:18
Locatie:Remersdaal
Contacteer:

Re: subsidie

Bericht door macwlem » ma 01 feb 2010, 17:18

Jaap,

In het kader van de agro-biodiversiteit kun je daarvoor contact opnemen met het ministerie van VROM. Anders even een start maken via je provincie. Zij kunnen je ook op weg helpen. Er is nl verschil tussen het inzaaien van land en akkerranden.

Rick
Berichten:7
Lid geworden op:zo 17 jan 2010, 23:02
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: subsidie

Bericht door Rick » do 04 feb 2010, 22:41

Samenwerken met de lokale WBE (Wild Beheer Eenheid) wil ook vaak helpen. Ook zij willen graag Akkerranden inzaaien.

Rick

Bok
Berichten:368
Lid geworden op:ma 25 aug 2008, 18:26
Contacteer:

Re: subsidie

Bericht door Bok » vr 05 feb 2010, 09:29

Jaap,

Er zijn verschillende mogelijkheden. Nederland is een rijk subsidieland.
Voor randenbeheer komt dit waarschijnlijk niet in aanmerking. Voor randenbeheer mag het stuk nornmaal gesproken niet breder zijn dan 7 meter. Randenbeheer wordt vaak door het waterschap geregeld om uitspoeling van mest en gif naar de watergang tegen te gaan. Hier staan grassen en geen bloemen.

Optie is om het vruchtgebruik van het perceel met een boer te ruilen tegen wat "overhoekjes" Hier heeft en gemeente of provincie meestal wel wat geld voor over. Verwacht niet de hoofdprijs.
Verder lopen er in sommige gemeentes projecten om landbouwgrond op ander manieren te gebruiken. Gewoon brutaal zijn en de gemeente provincie bellen. Locale WBE zoals al genoemd weet meestal ook wel wat er kan.
Verdere mogelijkheid is misschien http://www.sbnl.nl

Succes


groet,

Peter

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten