reaktie op Henk Klok over waar de oplossing van he

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
kees dekker
Berichten:5
Lid geworden op:di 24 feb 2004, 23:06
Locatie:Netherlands
Contacteer:
reaktie op Henk Klok over waar de oplossing van he

Bericht door kees dekker » zo 27 jun 2004, 01:16

Jullie gaan weer allemaal voorbij aan het meest belangrijke detail van het verhaal over het kleine volkje dat groot werd. HET WAS NIET BEHANDELD. Daar draait alles om . Bijen treiteren met vieze zuren en veel te sterke essences, bah, bah en nog eens bah. De bijen gaan meteen LOEIEN en als gekken ventileren om die rotdamp weg te krijgen. Als je kartonnetjes gebruikt vreten ze die weg. Zo smerig vinden ze al die rotzooi. Ik heb nu op 2 van de 3 van de 3 jaar verwaarloosde (en DUS ook 3 jaar niet behandeld aan mij gegeven volken al drie vette honingkamers staan.Hier heb je geen voorjaarhoning alleen na-voorjaar en voorzomer. Daarvoor is het te koud en daarna te heet en te droog. Zit nu met die gift en 8 moeilijke zwermen cq volken ( met grote raten,zie mijn website)op 20 volken en op het eerste uitgesneden volk staat na drijfvoeren nu een honingkamer, mijn jaar kan niet meer kapot, ben nu bekend bij de brandweer, die geven nu alleen nog mijn telefoonnummer. Maar goed we dwalen af. De natuur moet het zelf regelen, dat kan ze best, maar probeer niet met gif of zuur of essences het onafwendbare af te wenden. Sommige volken kunnen het helaas niet aan.Maar de meesten zullen overleven, als we stoppen met dat bijentreiteren. Volken die het geschiktste zijn, zijn de volken die meer poetsen, dat is duidelijk, maar ook andere selektie-meganismen spelen een rol.In hun survival of the fittest vinden jonge koninginnen niet alleen bij toeval de juiste darren om het liefdesspel mee te bedrijven. Wat belangrijk in deze is, dat deze volken zich beter en sneller ontwikkelen dan volken die zulksoort extraatjes niet hebben. De zwermen en ook de kunstzwermen ontwikkelen zich voorspoediger dan hun collegaas. Zwermen en kunstzwermen ontwikkelen zich tot zulke mooie knapen, dat je wel gek zou zijn deze te gaan samenvoegen. Na een paar jaar bestaat Uw hele stal uit volken die voorzichzelf en voor U (slechts met hoge uitzondering honing uit de broedkamer nemen een beste bult vloeibaar goud zullen produceren. Ik reageer alleen via mijn eigen e-mail adres. Ik kijk op deze site misschien 1 keer in de 2 of 3 maanden . Alleen dit adres gebruiken : k33s(apestaartje)hotmail.com http://www.freewebs.com/beauty_of_all_sorts Dit adres is geïnfecteerd met spybots!!
/////

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten