Verdwijn ziekte

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
Gebruikersavatar
wilde
Berichten: 1641
Lid geworden op: do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Koudekerke
Contacteer:

Re: Verdwijn ziekte

Bericht door wilde » vr 11 feb 2011, 13:52

Helaas ben je niet erg overtuigend, waarschijnlijk door gebrek aan kennis. Ik vind het geheel zodanig belangrijk dat ik er inmiddels ook een paragraaf aan heb gewijd op mijn imkersite op de pagina over honing. Ik heb daar dagelijks zo'n 150 bezoekers. Laat die verder maar oordelen.
Albert de Wilde

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Verdwijn ziekte

Bericht door Jaap v.Popering » vr 11 feb 2011, 14:24

wilde schreef: Laat die verder maar oordelen.
Hebben die dan de kennis om daarover een oordeel te vellen :lol: , of enkel om op jou geloof af te gaan . Want enig bewijs heb je hiervoor niet .

Jaap v P

Gebruikersavatar
wilde
Berichten: 1641
Lid geworden op: do 03 okt 2002, 23:16
Imker sinds: 1980
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Koudekerke
Contacteer:

Re: Verdwijn ziekte

Bericht door wilde » vr 11 feb 2011, 16:20

Van het gebruik door jou van Amitraz heb ik geen kennis, maar wel heb ik hier gezien dat je het gebruik stevig promoot. Dat acht ik nog erger dan het gebruik zelf. Bewijzen van de kwaliteit van jou honing heb ik uiteraard ook niet. Het gaat echter om de houding, de uitstraling en die is naar mijn bescheiden mening volkomen afkeurenswaardig.
Het gemak van een eigen website is, dat ik daarop zonder enige tegenspraak dingen kan beweren die ik van belang acht en dat doe ik dan ook als ik dat nodig acht.
Albert de Wilde

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Verdwijn ziekte

Bericht door Jaap v.Popering » vr 11 feb 2011, 17:05

wilde schreef:Van het gebruik door jou van Amitraz heb ik geen kennis, maar wel heb ik hier gezien dat je het gebruik stevig promoot. Dat acht ik nog erger dan het gebruik zelf. Bewijzen van de kwaliteit van jou honing heb ik uiteraard ook niet. Het gaat echter om de houding, de uitstraling en die is naar mijn bescheiden mening volkomen afkeurenswaardig.
Het gemak van een eigen website is, dat ik daarop zonder enige tegenspraak dingen kan beweren die ik van belang acht en dat doe ik dan ook als ik dat nodig acht.
Haal dan eens aan waar ik dit promoot ??????

. Ik sta enkel met twee benen op de grond . Ik ken toevallig ook de streek waar jij woont , en wat in die streken op de gewassen gebruikt wordt . ( laat je eigen honing ook eens een keer op residuen van gewasbeschermingsmiddelen onderzoeken .)
P.S.
Ik heb nog maar 35 jaar ervaring met bestuiving van bedekte en onbedekte teelten , en daarmee het gebruik ( misbruik ) van gewasbeschermingsmiddelen , ervaring met de repallerende werking van deze middelen , en schade aan mijn volken door genoemde middelen . Kortom mijn ervaring is aanzienlijk .

En het gemak van een eigen website is enkel , ; dat je kunt beweren en schrijven wat je zelf wil , zonder enig bewijs te leveren .

Jaap v P

Dirk Blanken
Berichten: 2045
Lid geworden op: zo 08 okt 2006, 18:10
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Verdwijn ziekte

Bericht door Dirk Blanken » vr 11 feb 2011, 18:36

Dit is een discussie die geen zin heeft want beiden zullen ze geen duimbreed toegeven.
Mijn mening is als je de stof armitraz als bestrijdingsmiddel tegen varroa gebruikt een middel wat op z'n minst twijfelachtig is je je moet afvragen waarom gebruik ik dit middel.
Ik weet dat de mijten er uitregenen en dat het gebruik ervan makkelijk en weinig arbeidsintensief is.
Je zou dan kunnen concluderen dat mensen die dit omstreden middel gebruiken het er niet voor over hebben om met 10x meer werk andere middelen te gebruiken die zeker veiliger zijn.
Jaap jij weet niet zeker of Amitraz volkomen veilig is weet slechts zeker dat het werkt en je vindt dat het eerst maar eens bewezen moet worden dat het kankerverwekkend is.
Als ik de artikelen erover lees heb ik grote twijfel en mijn devies is bij twijfel niet doen.
Dirk
dertiende

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Verdwijn ziekte

Bericht door Jaap v.Popering » vr 11 feb 2011, 19:01

Dirk Blanken schreef: .
Jaap jij weet niet zeker of Amitraz volkomen veilig is weet slechts zeker dat het werkt en je vindt dat het eerst maar eens bewezen moet worden dat het kankerverwekkend is.
Als ik de artikelen erover lees heb ik grote twijfel en mijn devies is bij twijfel niet doen.
Dirk
Dirk

ik heb niet eens zin meer om hierop een antwoordt te geven . Lees de door mij aangehaalde verslagen van de onderzoeken .

Jaap v P

Rene K
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 03 jan 2011, 17:00
Locatie: Mill Noord Brabant
Contacteer:

Re: Verdwijn ziekte

Bericht door Rene K » vr 11 feb 2011, 20:34

Ik denk dat als Amitraz op grote schaal gebruikt gaat worden de mijten uiteindelijk hier tegen resistent zullen worden.
De kans hierop met organische zuren is te verwaarlozen.
Daarom heb ik maar besloten om van de tactic en andere -ciden weg te blijven.

maar ymmv!

Rene

J.R.
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 18 jul 2005, 21:50
Imker sinds: 2005
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): mellifera
Locatie: Marum Nederland
Contacteer:

Re: Verdwijn ziekte

Bericht door J.R. » vr 11 feb 2011, 21:39

Ik dacht dat het over de verdwijnziekte ging, maar zo kan dit onderwerp zelf beter verswijnen.

Groet,

Jan Ritsma

bij
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 07 feb 2011, 21:06
Imker sinds: 2002
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Contacteer:

Re: Verdwijn ziekte

Bericht door bij » vr 11 feb 2011, 22:51

We moeten produkten gebruiken ter bestrijding van varao die niet schadelijk zijnvoor de gezondheid van mens en bij.
Ik zie zelf berichten langs komen, die mijn vermoeden inderdaad versterken. We moeten de teelt van een nieuwe bij niet enten op het bestrijden van faroa, maar moeten richten op de diversiteit van de genen. De nieuwe bij is daardoor beter afgestemd op het Hollandse klimaat.

bij
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 07 feb 2011, 21:06
Imker sinds: 2002
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): bastaard
Contacteer:

Re: Verdwijn ziekte

Bericht door bij » vr 11 feb 2011, 22:56

We moeten elkaar niet zwart maken maar meer met elkaar optrekken en zoveel mogelijk kennis uitwisselen. Iedere imker heeft zijn eigen methoden om bijen te houden. Laten we elkaar informeren zodat ieder zijn datgene eruit kan halen wat hij/zij bruikbaar acht.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten