Zembla

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
jomme
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 20 apr 2011, 15:03
Locatie: Meulebeke
Contacteer:

Re: Zembla

Bericht door jomme » ma 05 mar 2012, 11:31

Interessant stukje 'Liegen voor gevorderden'
Herkenbaar, heb dat vroeger ook moeten schrijven dergelijke onzin :be3:

Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten: 1543
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Re: Zembla

Bericht door alfa vulgaris » di 06 mar 2012, 07:25

Alfa ook nog wat zeggen om dit tot het grootste onderwerp te bouwen?

Als je nu een pyramide wil maken begin je bij het fundament toch?

Als nu de onderste laag het water,de aarde,de zon en de lucht zijn en daar bovenop de bloemetjes en de bijtjes en de kers zit in de top (die vind ik het lekkerst) dan ga je toch eerst de onderlaag beschermen en daarna toch pas de top om het geheel in stand te houden? Lijkt me logica.

Als er één kip niest maken we in Nederland een halve veestapel af om die paar gezonde kippen te beschermen.ik hoop dat het voorzorgprincipe ook eens voor onze insecten gaat gelden in dit land.

Ik zal wel weer ongefundeerde onzin uitkramen,of toch niet?

Vroeger zocht je de rotte appels er gewoon tussenuit en daar maakte je dan moes of appelflappen van.

3 jaar geleden was ik samen met de hommels en de bijtjes vrolijk in mijn tuintje en op een dag was alles weg.Het heeft weken geduurd voordat er weer wat waar te nemen viel.
Wat de oorzaak was weet ik niet,maar één ding durf ik stellig te beweren HET WAS GEEN VARROA!

Weet je wat er gebeurt als je al die vreselijk aggresieve wespen afspuit?
Dan krijg je een ongediertenplaag.

Afgelopen jaar had ik een wespennest in mijn schuurtje,een dag gehandicapt rondgelopen met 2 enorm dikke handen,dat kwam van de carnica's :D

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Zembla

Bericht door Jaap v.Popering » di 06 mar 2012, 09:32

O Peatey schreef:Gaat Bayer werkelijk door de knieen of is dit de zoveelste marketingstunt.

Pieter
Wel BALEN deze morgen .

Gisteravond een feestje gehad en wat ( veel ) te diep in het glaasje gekeken . Bij het naar huis gaan moeten blazen en jawel mijn rijvaardigheids- bewijs ingenomen . Dan heb je de volgende morgen een extra Groote kater .

Ik weet nog niet precies hoe ik dit ga aanpakken , ik had wat Bier en jenever gedronken , en de merken van wat ik gebruikt heb ga ik nog uitzoeken ,

Een ding staat vast ik ga een brouwerij en een distillateur hiervoor aansprakelijk stellen . :whistle:

Jaap v P

jomme
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 20 apr 2011, 15:03
Locatie: Meulebeke
Contacteer:

Re: Zembla

Bericht door jomme » di 06 mar 2012, 12:48

Wat een scheefgetrokken redenering is dat?
Dergelijke antwoorden kan je alleen geven als je ook betrokken partij bent toch?
Ik bedoel daarmee dat iedereen zijn informatie kleurt en dat weten wij toch?
Wanneer ze vroeger cocaine verkochten als wondermiddel werd het pas veel later verboden (en liefst zo laat mogelijk voor de fabrikant)
Met tabak net hetzelfde, op de pakjes sigaretten mogen ze nu ook geen zaken meer schrijven als 'Het is geen man die niet roken kan'...
Nu zijn ze asbestprocessen aan het voeren tegen Eternit, de slachtoffers zijn dood, de producenten multimiljonair...
Mag men clusterbommen maken en de schuld steken op de arme drommel die de bom dropt???
Geen rook zonder vuur helaas maar het probleem komt pas als de schuur in brand staat en dan kun je nog blussen en redden wat er te redden vlat...

Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten: 1543
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Re: Zembla

Bericht door alfa vulgaris » di 06 mar 2012, 14:17

Ik heb iets ontdekt:

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand,iedereen meent er genoeg van te hebben.

Dan kan ik blijven lachen.

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Zembla

Bericht door Jaap v.Popering » di 06 mar 2012, 15:16

Jomme

Even over die scheefgetrokken redenering .

Zeker ben ik betrokken in deze partij . Ik ben een gelukkig mens dat elke dag vrijwel alle voedsel mag nuttigen dat met deze middelen op een verantwoorde manier behandeld zijn ,onbeschadigd fruit , groenten zonder dat er ongewenste diertjes in zitten , enz enz .
Ik begin nog veel vroeger dan jij . In de oorlog waren wij maar niet wat blij dat de D.D.T. op de markt kwam en tussen je kleding gestrooid werd. de jeuk ging ten minste een keer over .

Over scheefgetrokken gesproken , volgens mij heeft Cocaïne , tabak en asbest niet zo veel met gewasbeschermingsmiddelen te maken . Overigens heb ik zelf ook nog asbestplaten en eterniet met de hand zonder merkbaar nadelige gevolgen met een handzaag vele malen doormidden gezaagd.

Ook de door jou genoemde clusterbommen hebben hier niets mee te maken . Zij hadden voor mij ook geen ENKELE bom hoeven te maken , en elk gewapend conflict de wereld uit bannen , maar wij dwalen wat af van Zembla .

Tot slot is volgens mij een ieder vrij om wat voor producten dan ook zonder enige verplichting te nuttigen inclusief alcohol , maar bedenk dit dat wanneer je in een groentewinkel rond je kijkt en je ziet een kist met een product wat aangetast is door enig insect , de kist vol blijft staan . Ik leef dan ook in de volle overtuiging dat de Nederlandse keuringsdiensten op misbruik hiervan direct met zware straffen reageren , sterker nog voordat producten op de markt komen al grondig zijn getest op residuen , en zo nodig vernietigd zijn .

Jaap v P

jomme
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 20 apr 2011, 15:03
Locatie: Meulebeke
Contacteer:

Re: Zembla

Bericht door jomme » di 06 mar 2012, 16:34

Jaap v.Popering schreef:Jomme

Ik leef dan ook in de volle overtuiging dat de Nederlandse keuringsdiensten op misbruik hiervan direct met zware straffen reageren , sterker nog voordat producten op de markt komen al grondig zijn getest op residuen , en zo nodig vernietigd zijn .

Jaap v P
Allemaal waar maar als je het al naar binnen gewerkt hebt kunnen ze het niet meer vernietigen.
Niemand kan ontkennen dat de planeet een serieuze deuk gekregen heeft de laatste 50 jaar en dat was allemaal door mensen met de beste bedoelingen ...

Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten: 1543
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Re: Zembla

Bericht door alfa vulgaris » di 06 mar 2012, 16:35

Jaap,

Ik ben voorstander van biologisch voedsel om veel redenen waar ik even niet op in ga.
Afgelopen tijd ook meer dan ooit niet biologische produkten gegeten.

Nog nooit zoveel blauwe aardappels en bruine uien weg moeten schillen,dus of we er echt beter van worden van die "gewasbeschermingsmiddelen" vraag ik me af.

Per saldo denk ik niet dat het goedkoper is.
Het is maar wat je wil zien ben ik bang.

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten: 1535
Lid geworden op: do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): hele leuke
Locatie: Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: Zembla

Bericht door Jeroenvt » di 06 mar 2012, 16:50

Jaap v.Popering schreef:Ik leef dan ook in de volle overtuiging dat de Nederlandse keuringsdiensten op misbruik hiervan direct met zware straffen reageren , sterker nog voordat producten op de markt komen al grondig zijn getest op residuen , en zo nodig vernietigd zijn .

Jaap v P
Laat nou net de Nederlandse keuringsdiensten inmiddels zo'n beetje het minst controleren van Europa. Dat noemen ze deregulatie, de ondernemer moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen. Dat blijkt ook als consumentenorganisaties steekproeven nemen in supermarkten, dan komen er steevast voedingsmiddelen met te hoge doses te voorschijn. Dan wordt er weer beterschap beloofd etc. etc. Tel daarbij op dat de normen doorgaans voor volwassen mannen worden opgesteld en niet adequaat zijn voor bijvoorbeeld zuigelingen, kortom, genoeg redenen om biologisch te eten.
--
Mvg Jeroen van Tol

http://www.TheDutchChief.nl

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Zembla

Bericht door Jaap v.Popering » di 06 mar 2012, 17:07

Jeroenvt schreef:
Laat nou net de Nederlandse keuringsdiensten inmiddels zo'n beetje het minst controleren van Europa. Dat noemen ze deregulatie, de ondernemer moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen. Dat blijkt ook als consumentenorganisaties steekproeven nemen in supermarkten, dan komen er steevast voedingsmiddelen met te hoge doses te voorschijn. Dan wordt er weer beterschap beloofd etc. etc. Tel daarbij op dat de normen doorgaans voor volwassen mannen worden opgesteld en niet adequaat zijn voor bijvoorbeeld zuigelingen, kortom, genoeg redenen om biologisch te eten.
Dan ben jij niet goed geïnformeerd over de controle .

En of iemand biologisch wil eten ben je volgens mij zelf baas van maar is het niet nodig om een ander iets op te dringen .

Jaap v P

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten