...en het was toch imidacloprid

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: ...en het was toch imidacloprid

Bericht door Jaap v.Popering » do 19 apr 2012, 21:45

Jaap v.Popering schreef:Ik heb niets aan onderonsjes ik citeer ; heb net Van der Sluijs gemaild of hij zou willen helpen met de reproductie van de publicatie van Harvard.

Je kunt hier bij het artikel, zoek specifiek op Varroa.

Je mag gewoon een bloemenveld wat door Bijen bevlogen wordt bespuiten met een Neonicotinoide , en dan zullen wij bekijken of mijn volken ten gevolge daarvan doodgaan . met de normale dosering en onder toezicht van een deskundige .
binnen de wettelijk toegestane limiet .

Jaap v P
Ik ben toch wel erg benieuwd of Dhr v/d Sluis hier nog op gereageerd heeft ??? Na een dag of 12 moet dat toch wel kunnen .

Jaap v P

Rene K
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 03 jan 2011, 17:00
Locatie: Mill Noord Brabant
Contacteer:

Re: ...en het was toch imidacloprid

Bericht door Rene K » do 19 apr 2012, 22:59

goeienmoggel schreef:Alfa,

In dat zogenaamde "tuinhout" met een groen of bruine Creosoot zijn fungicides verwerkt. Meestal hebben die een werkingsduur van twee jaar.
Fungicides worden o.a. aan dit soort verven toegevoegd omdat ze de schimmels waardoor houtrot ontstaat doden.
Die Creosoten dringen dieper in hout als de tegenwoordige verven. Ze hebben ook vaak een bitumen karakter.

Dien ten gevolge gaat een insect die zich in dit nieuwe hout nestelt, gewoon dood. Verder is dit zo behandelde hout redelijk onschadelijk maar als je er echt aan gaat zitten snuffelen is het geen vitamine.
Ik denk, vandaar jouw ervaring met de metselbij.
Bitumineus karakter is onzin, bitumen is volstrekt onschadelijk en wordt pas vloeibaar bij c.a. 100+ graden C.
Ik denk dat je teer bedoelt (P.A.K.).

Rene

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: ...en het was toch imidacloprid

Bericht door Jaap v.Popering » do 26 apr 2012, 20:55

Jaap v.Popering schreef:
Jaap v.Popering schreef:Ik heb niets aan onderonsjes ik citeer ; heb net Van der Sluijs gemaild of hij zou willen helpen met de reproductie van de publicatie van Harvard.

Je kunt hier bij het artikel, zoek specifiek op Varroa.

Je mag gewoon een bloemenveld wat door Bijen bevlogen wordt bespuiten met een Neonicotinoide , en dan zullen wij bekijken of mijn volken ten gevolge daarvan doodgaan . met de normale dosering en onder toezicht van een deskundige .
binnen de wettelijk toegestane limiet .

Jaap v P
Ik ben toch wel erg benieuwd of Dhr v/d Sluis hier nog op gereageerd heeft ??? Na een dag of 12 moet dat toch wel kunnen .

Jaap v P

Ik betreur het ten zeerste dat Dhr v/d Sluis blijkbaar niet de moed heeft om op mijn voorstel te reageren .

Jaap v P

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten