imidacloprid

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: imidacloprid

Bericht door Jaap v.Popering » zo 10 jan 2016, 09:38

Rene K schreef: Wil echter niet zeggen dat we met deze rommel in ons leefmilieu blij moeten zijn,
Dat het allemaal rommel is ben ik gelijk met je eens .
Maar of je de mensheid zonder deze rommel aan het eten kan houden is dan de volgende vraag .

Jaap v P

Rene K
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 03 jan 2011, 17:00
Locatie: Mill Noord Brabant
Contacteer:

Re: imidacloprid

Bericht door Rene K » zo 10 jan 2016, 12:29

Jaap v.Popering schreef:
Rene K schreef: Wil echter niet zeggen dat we met deze rommel in ons leefmilieu blij moeten zijn,
Dat het allemaal rommel is ben ik gelijk met je eens .
Maar of je de mensheid zonder deze rommel aan het eten kan houden is dan de volgende vraag .

Jaap v P
Denk dat de mensheid makkelijk aan het eten gehouden kan worden, alleen of het huidige westerse consumptie patroon , met of zonder chemie,
volgehouden kan worden betwijfel ik.

Rene

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: imidacloprid

Bericht door Jaap v.Popering » zo 10 jan 2016, 14:01

Rene K schreef:
Denk dat de mensheid makkelijk aan het eten gehouden kan worden, alleen of het huidige westerse consumptie patroon , met of zonder chemie,
volgehouden kan worden betwijfel ik.

Rene
Ben jij dan van mening dat op de andere werelddelen geen bestrijdingsmiddelen gebruikt worden ??.. :think: Ik ben blij dat ik op op een goed gecontroleerd westers werelddeel woon .

Jaap v P

Gebruikersavatar
gijs.v
Berichten: 398
Lid geworden op: zo 05 apr 2015, 08:42
Contacteer:

Re: imidacloprid

Bericht door gijs.v » zo 10 jan 2016, 16:58

Goed gecontroleerd valt te betwijfelen aangezien de waarden in het oppervlakte water inmiddels hoger zijn dan de norm. Controle is één handhaving is twee. Het grote geld bepaald uiteindelijk toch wat er gebeurt.

Voor mensen kan het ook niet goed zijn. Maar zolang het op korte termijn maar geld op levert. Als wij niet met ons allen bereid zijn om meer te betalen voor duurzame producten zal er geen verandering in komen. Ookal betalen we er uiteindelijk op lange termijn de prijs voor.




Verzonden met Tapatalk

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: imidacloprid

Bericht door Jaap v.Popering » zo 10 jan 2016, 19:28

gijs.v schreef: Als wij niet met ons allen bereid zijn om meer te betalen voor duurzame producten zal er geen verandering in komen.
Wanneer een product in Nederland niet meer geteeld kan worden , :think: helpt het ook niet wanneer je er heeeeeel veel geld voor over hebt , dan is het er gewoon niet meer . :think: :think: Dan halen wij het b.v uit zuid Europa of ..China .

Vandaar dat tegenwoordig het land van herkomst vermeld staat .

Jaap v P

Gebruikersavatar
Tieme
Berichten: 1962
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 13:35
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): Carnica (beebreed 55-2) en Buckfast
Locatie: De Krim, Nederland
Contacteer:

Re: imidacloprid

Bericht door Tieme » ma 11 jan 2016, 13:37

Ik kom veel in Ghana op een plek waar enorm veel tomaten worden verbouwd voor tomaten puree. Deze puree gaat in bijna elke maaltijd daar. Tomaten worden met enorme hoeveelheden gif beschermd tegen schimmels en beestjes. De planten zien er blauwig van. Juist op dat soort plekken wordt gif met gulle hand gestrooid / gespoten.

Hier weten we er meer van omdat er goed gemonitord wordt, maar denk maar niet dat er elders minder gebruikt wordt. Eerder meer.....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten