Imkers gezocht!

Onderwerpen als varroa, Amerikaans vuilbroed en secundaire infecties bij bijen.
Plaats reactie
merelvdenden
Berichten: 2
Lid geworden op: di 06 mar 2018, 17:33
Imker sinds: 2018
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): 0
Contacteer:

Imkers gezocht!

Bericht door merelvdenden » di 06 mar 2018, 17:51

Beste imkers,

Momenteel doe ik onderzoek naar de bijensterfte. Het lijkt een complex fenomeen dat afhankelijk is van verschillende factoren en ook van verschillende belangen van de betrokkenen. Het is lastig om hier een eenduidig zwart/wit antwoord op te geven, over zowel de oorzaak als de gevolgen. Ik wil hier dan ook niet een discussie op gang helpen tussen de imkers (want verschillen in mening zullen altijd blijven bestaan), maar ik wil wel vragen bij welke imkers ik op bezoek mag komen om me wat meer te kunnen focussen op het verhaal van de imker.

Ik zal me even kort voorstellen; ik ben Merel van den Enden (23) en fotografe. Tijdens mijn masterclass fotografie van BredaPhoto doe ik dus onderzoek naar de bijensterfte, een zelf gekozen onderwerp omdat de bijen mijn hart gestolen hebben.

Waar ik naar op zoek ben is een imker met een bijzonder en persoonlijk verhaal. Iemand die al lang in het vak zit en misschien zelfs wel bijentellingen heeft gedaan. Deze misschien markeert, dode bijen bewaart en/of op de een of andere manier gegevens bijhoudt? Of misschien een imker die dit werk al heel lang doet en straks (in april?) bij het bekijken van zijn bijenkasten en enorm verlies van zijn volken verwacht?

Ik weet nog niet precies hoe en wat, maar zou graag langs komen om het eea te fotograferen. Zowel portretten, als de volken en de velden. Ik ben me er van bewust dat het seizoen pas in april weer een beetje op gang komt, maar zou toch graag zsm gaan beginnen met dit beeldonderzoek.

Mijn fotografische werk is te vinden op: www.merelvdenden.com.

Dus, ben of ken jij deze imker? Stuur me een berichtje! Mailen mag ook, naar m-enden@live.nl

Dankjewel!

Met vriendelijke groet :b10: ,

Merel van den Enden

ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Imkers gezocht!

Bericht door ErikS » di 06 mar 2018, 19:07

Hallo Merel,

Het bijenseizoen is al begonnen en imkers zullen gesneuvelde volken nu uitruimen. Ik heb tenminste zojuist een kast staan op te schonen. En heb er helaas nog 4 te gaan..... Ik denk dat je asap je foto's moet proberen te maken anders zijn de dode volken alweer weg.

grtz,

erik.

merelvdenden
Berichten: 2
Lid geworden op: di 06 mar 2018, 17:33
Imker sinds: 2018
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): 0
Contacteer:

Re: Imkers gezocht!

Bericht door merelvdenden » di 03 apr 2018, 13:37

Ik ben nog steeds op zoek naar dode bijenvolken die ik op de foto mag zetten!
Liefst in de omgeving Zuid-Holland (Rotterdam).
Neem contact met mij op voor meer informatie. Bij voorbaat dank!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten