Even voorstellen

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
AstridvB
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 20 jul 2022, 11:02
Imker sinds: 2022
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Mellifera
Contacteer:

Even voorstellen

Bericht door AstridvB » wo 20 jul 2022, 11:11

Hallo allemaal,
Sinds juni heb ik 2 zwarte bijenvolken staan in mijn tuin. Ik woon in een woonboerderij aan de rand van Sneek, er is hier genoeg te halen voor de bijen en in onze tuin vliegen ook heel veel andere soorten bijen en vlinders. Ik heb dit jaar de basiscursus gedaan, maar ik merk dat bijen houden een beetje hetzelfde is als net je rijbewijs hebben: je kent de handelingen wel, maar echt rijden is wat anders! Ik ben bioloog en vind het gedrag en de organisatie van een volk geweldig interessant. Ik heb bewust gekozen voor zwarte bijen omdat ze inheems zijn. Bedankt dat ik mee mag lezen!

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8246
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Hans van der Post. » wo 20 jul 2022, 23:23

Leuk hè bijenhouden, meelezen mag, vragen enof een antwoord is ook wel leuk.
Heb je al ontdekt dat sinds 2000 het forum bestaat er zin en onzin wordt opgetekend!
Welkom, zet een stoel naast je bijenvolken en kijk naar de vliegplank daar leer je ook van!
!Hans.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten