Bijenbeginner uit ut Noorden

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Liesje82
Berichten: 1
Lid geworden op: di 09 jan 2024, 17:55
Imker sinds: 2023
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Carnica
Contacteer:

Bijenbeginner uit ut Noorden

Bericht door Liesje82 » di 13 feb 2024, 17:38

Hallo allemaal!

Even voorstellen :), mijn naam is Elise en woon samen met mijn gezin in de regio Stadskanaal.
Wij wonen hier nu een jaar of 7 in een (opknap)woonboerderijtje op het platteland en dat bevalt echt super! Wij hebben een flink grote tuin (ca 2 ha) een daar staan allerlei fruitbomen op, tamme kastanjes, wilgen, olijfwilgen, vlieren, etc

Sinds afgelopen november hebben we een volkje Carnica bijen staan via Hammerhof, en daar heb ik ook de online cursus gevolgd. Voor mijn gevoel mis ik nog wel een hoop informatie voordat ik klaar ben om echt aan de slag te gaan, dus ik verslind boeken, websites en gelukkig heb ik nu ook dit forum gevonden (mocht iemand een club weten hier in de buurt waar ik kan meekijken, dat hoor ik graag!).

Tot zover even :)...

Groetjes!
Elise

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8254
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Bijenbeginner uit ut Noorden

Bericht door Hans van der Post. » wo 14 feb 2024, 14:45

Dag Elise je vraagt waar een imkervereniging is? 'Als je website van de NBV bezoekt kun je kijken naar Stadkanaal weet zeker dat je daar je afdeling en adressen kunt vinden.
Leer en lees ze!
!Hans.

Martijn1975
Berichten: 18
Lid geworden op: di 15 aug 2023, 13:25
Imker sinds: 2021
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): Buckfast P0 en F1
Locatie: Geesteren GLD
Contacteer:

Re: Bijenbeginner uit ut Noorden

Bericht door Martijn1975 » vr 16 feb 2024, 10:48

https://blog.debijenhouders.nl/
Het blog van Ben Som de Cerff is ook een aanrader om te bekijken. Een goede basiscursus (NBV) lijkt mij een minimale vereiste om bijen te houden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten