even proper voorstellen

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
nutella
Berichten: 8
Lid geworden op: za 05 feb 2011, 17:23
Contacteer:

even proper voorstellen

Bericht door nutella » ma 07 feb 2011, 18:11

Hallo allemaal,

Ik had al een onderwerp geplaatst, maar zal me nog even voorstellen.
Ik ben Leonie (achternaam doe ik niet want ik vertrouw internet niet zo), 24 en ik woon in een -soort van- studentenhuis in Utrecht. In 2009 ben ik afgestudeerd in moleculaire biologie, maar achteraf gezien was het niet de juiste studie voor mij. Nu doe ik het heel rustig aan in mijn leven, probeer mijn weg te vinden na een moeilijke start. Twee dagen in de week werk ik in de moestuin Maarschalkerweerd en dat vind ik erg fijn, lekker het hoofd leeg maken. Daarnaast ga ik naar therapie en acupunctuur om mijn balans weer te vinden.
Ik was als kind altijd al bezig met de natuur, dieren, insecten. Altijd de spinnen bestuderen, de mieren, de bijen, de vliegen, de krekels, alles (ook hommels aaien! zo leuk :)) De laatste tijd ben ik dus weer bezig met de natuur om me heen en het voelt heerlijk! Vorig jaar had ik nog een mierenkolonie op mijn kamer en daar was ik helemaal geobsedeerd door tot ik moest verhuizen. En nu ben ik uitgekomen bij de bij en ga ik de basiscursis bijenhouden bij vereniging West-Betuwe volgen. Het lijkt me super leuk om zelf een volk te kunnen hebben straks, maar of dat gaat lukken op mijn balkon weet ik nog niet.

tot zoomz :be8: Leonie :)
groetjes, Leonie :)

de vos roger
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo 07 sep 2005, 13:08
Locatie: Belgie -Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: even proper voorstellen

Bericht door de vos roger » za 26 feb 2011, 11:24

Beste Leonie, hartelijk welkom op het forum !
Ik hoop dat je er in slaagt dit jaar aan een bijenvolk te geraken .
Laat je zo rap mogelijk aansluiten bij een imkersvereniging in je buurt en dan lukt dat wel .
groetjes uit Vlaanderen
roger

Ingridv.
Berichten: 21
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 17:45
Locatie: Oost-Vlaanderen Belgie
Contacteer:

Re: even proper voorstellen

Bericht door Ingridv. » di 26 jul 2011, 23:10

Hallo allemaal,

Ik ben Ingridv. , 55 jaar en ben ook nieuw op dit forum.
Ik ben dit jaar begonnen met een initiatiecursus en ga volgend jaar een vervolgcursus volgen.
Ondertussen heb ik reeds 2 bijenkasten. Een ervan met een zwerm die ik dank zij mijn "imker-peter" verkregen heb, en één met een zwerm die ik zelf geschept heb.
Ik heb al veel gelezen op dit forum en hoop hier nog veel te leren.

Groetjes,
Ingrid

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: even proper voorstellen

Bericht door maartenkleijne » di 26 jul 2011, 23:21

Welkom Ingrid!
gr,
m

de vos roger
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo 07 sep 2005, 13:08
Locatie: Belgie -Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: even proper voorstellen

Bericht door de vos roger » di 26 jul 2011, 23:29

Ingrid ook van mij een hartelijk welkom op ons forum
Wij hopen dat je véél vragen hebt en dat je daar langs het forum een antwoord op krijgt. :)
groetjes uit Vlaanderen
roger

Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: even proper voorstellen

Bericht door Franschman » wo 27 jul 2011, 14:29

Mr. Proper, :wink:
Welkom op dit forum Leonie. Bijenhouden is een leuke hobby die zeker kan ontspannen. :be9: Hou je van honing dan zit je helemaal goed !
Wanhoop niet met je studie moleculaire biologie, je hebt een 'academisch denkniveau' en daar kan je veel plezier aan beleven ( en geld mee verdienen ! )
Na een sabbatical gewoon aan het werk voor mooi salaris bij Hollandse zaadfirma ( zie Syngeta Enkhuizen b.v)

Een Idee ? :lol:

TubaLeoVoet
Berichten: 125
Lid geworden op: za 17 jul 2010, 16:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

Re: even proper voorstellen

Bericht door TubaLeoVoet » di 02 aug 2011, 09:23

Ha Leonie, dat aaien van die hommels heb ik net even uitgeprobeerd met een jonge bij.
Ik heb nu één bij minder en een dikke duim.
Ga ik verder niet meer mee experimenteren denk ik :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten