Hallo :D

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kyrr
Berichten: 2
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 17:32
Contacteer:

Hallo :D

Bericht door Kyrr » za 28 mei 2011, 18:03

Hoi,

Even kort voorstellen lijkt me wel zo netjes.

Mijn naam is Kyrr ik ben een dame van 32 jaar oud en ik studeer vrije kunst. Hiervoor was ik een aantal jaar werkzaam als fysiotherapeute.

Een jaar of 6 geleden kwam ik voor het eerst in aanraking met iemand die imker is en ik ben een aantal malen mee geweest naar de kasten. Dit vond ik zo tof dat ik nu aan het overwegen ben over een poos zelf ook bijen of hommels te houden. Dat is nogal een verschil, vandaar dat ik hoop hier wat meer informatie te vinden. Ik heb al van kleins af aan een fascinatie voor bijen en hommels en vliegen.
Omdat ik momenteel niet genoeg ruimte heb zou ik graag wat meer willen weten over hommels en hoe je een nestkast moet maken. Aangezien ik een volledige houtwerkplaats tot mijn beschikking heb moet dat zo gepiept zijn als ik weet hoe.

Maar ik wil niet overhaast zijn en eerst meer informatie winnen.

Groetjes,
Kyrr

Gebruikersavatar
AndreasH
Berichten: 815
Lid geworden op: di 07 apr 2009, 11:07
Locatie: Vught
Contacteer:

Re: Hallo :D

Bericht door AndreasH » za 28 mei 2011, 22:17

Hee Kyrr,

Hoop dat je hier genoeg informatie over hommels kunt vinden om er een leuke, goeie hobby aan te hebben. Het hommelseizoen is voor sommigen ondertussen alweer bijna voorbij helaas. Bijen daarentegen, daar kun je minimaal nog 'n maand of 3 mee vooruit voordat je er met je handen uit moet gaan blijven voor de broodnodige winterrust :-)

In ieder geval, weest welkom!! En veel plezier natuurlijk!!

Groeten,

Andreas