Buzzer

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
buzzer
Berichten: 690
Lid geworden op: zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Locatie: olst
Contacteer:

Buzzer

Bericht door buzzer » do 15 sep 2011, 18:11

Hallo mede-imkers. Ik heb al verschillende reacties gegeven en wat vragen gesteld op dit mooie forum en zal me dan ook even netjes voorstellen.
Mijn naam is Henk en ben sinds augustus vorig jaar met vroegpensioen. Was altijd al zeer geinteresseerd in de natuur in de breedste zin. Na een voorlichtingsavond die ik eind vorig jaar bezocht was ik zeer gegrepen door de diversiteit en noodzaak van het bijenhouden. Na een zgn. kennismakingscursus heb ik besloten imker te worden.
Een verslavende bezigheid! Na een pechvol voorjaar (zwerm) heb ik nu een prachtig volk in mijn achtertuin staan en de tweede kast staat klaar voor het voorjaar. Ik woon aan de rand van het dorp nabij appelgaarden,oude acacia's een wadi vol drachtplanten en in een straat vol lindebomen. Ik denk dan ook dat mijn bijen niet weggebracht hoeven te worden om wat honing te halen. Ook hoop ik veel ondersteuning van het forum te ontvangen en mijn ervaringen met jullie te delen. Mijn voorstel op dit forum is dat een ieder zijn woonplaats vermeld zodat je eventueel gebiedgericht zaken kunt relativeren.
Alle begin is (bij) zonder honing.

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Buzzer

Bericht door Oude Essink » do 15 sep 2011, 22:08

Hallo Henk,
Van harte welkom op ons forum; wij zullen van jouw ervaringen leren, zoals jij van de onze; ook zonder dit "leren" is het leuk contact met elkaar te hebben over de wederzijdse boeiende hobby. Wij hebben jou al meerdere keren voorbij zien komen :) . Ik citeer jou even:
Ik woon aan de rand van het dorp ... Mijn voorstel op dit forum is dat een ieder zijn woonplaats vermeld zodat je eventueel gebiedgericht zaken kunt relativeren
Wat betreft jouw voorstel ben ik het roerend met jou eens en dan komt vanzelf de vraag, n.a.v. jouw eerste opmerking: Welk dorp :)

Afbeelding

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Buzzer

Bericht door Jaap v.Popering » vr 16 sep 2011, 09:05

Je zou ook even zijn profiel aan kunnen klikken :roll: Jij woont b.v. in Nedrland . in de Weerribben ligt dat dorpje . :whistle:

Jaap v P

Jaap van Assenbergh
Berichten: 458
Lid geworden op: di 15 mar 2005, 10:09
Imker sinds: 1989
Aantal volken: 10
Locatie: Tricht
Contacteer:

Re: Buzzer

Bericht door Jaap van Assenbergh » vr 16 sep 2011, 10:20

Volgens mij ligt Olst ergens aan de IJssel boven Deventer.
De weerribben liggen ook boven Deventer maar toch een eindje verder. :doh:

Jaap

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Buzzer

Bericht door Oude Essink » vr 16 sep 2011, 11:04

Nu herinner ik mij het rijtje weer van de lagere school: Olst, Wij(h?)e, Deventer. hennie oes

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: Buzzer

Bericht door maartenkleijne » vr 16 sep 2011, 11:09

Om precies te zijn: het rijtje is Deventer, Olst, Wijhe, Zwolle. Prachtig dorp Olst!
gr,
m

Gebruikersavatar
buzzer
Berichten: 690
Lid geworden op: zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Locatie: olst
Contacteer:

Re: Buzzer

Bericht door buzzer » vr 16 sep 2011, 18:30

maartenkleijne schreef:Om precies te zijn: het rijtje is Deventer, Olst, Wijhe, Zwolle. Prachtig dorp Olst!
Helemaal goed. Ik stelde voor je woonplaats bij je profiel te vermelden omdat een aantal zaken toch wel regiogebonden is. Verder kan ik me voorstellen als imker OES ( of een andere) ergens in NL of B gaat fietsen of zo hij het misschien wel leuk zou vinden eens bij een collega imker te kijken..... Hij kan dan via een PB dat zo ff regelen. Op een motorforum waar ik actief ben hebben we zelfs een pakketdienst....... Jij koopt iets in Olst via internet en woont in Oss. Ik ga naar de technische dag of tourtocht en jij ook dus....... :dance:
Hier staat m'n kast achter de woning.
Afbeelding
Alle begin is (bij) zonder honing.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten