Heerder bijen

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mieke
Berichten: 18
Lid geworden op: za 13 aug 2011, 20:56
Locatie: Heerde
Contacteer:

Heerder bijen

Bericht door Mieke » do 15 sep 2011, 22:37

Dag beste mensen,

Als nieuweling op het forum zal ik me even voorstellen. Ik ben Mieke, woon in Heerde op de Veluwe en ben dit voorjaar begonnen met imkeren. We wonen buiten het dorp, op 900 meter afstand van de hei, fruitbomen in de tuin, lindes in de buurt, een vijver met veel plantjes achter het huis. Daar moeten bijen het toch naar hun zin kunnen hebben denk ik? Ik vind het mooi en indrukwekkend hoe dat allemaal gaat met de bijen en heb dit jaar al veel geleerd, maar ik het ook nog zooooveel bij te leren. Door het lezen op dit forum ben ik al wat verder gekomen en ik hoop nog veel meer op te steken. Daarnaast heb ik een mentor die goud waard is en vlakbij woont. Tot nu toe gaat het allemaal prima en ik hoop dat de bijen in mijn twee kast dat ook blijven vinden.

Met vriendelijke groet,
Mieke

emiel
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 20:12
Contacteer:

Re: Heerder bijen

Bericht door emiel » do 15 sep 2011, 22:56

Heel veel succes Mieke. Een tip wil ik je graag mee geven , kijk ook eens op de buiterlandse forums van bijenhouden. Je steekt er altijd wel van op. H / G Emiel.

Santtu Pikkarainen
Berichten: 1083
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 13:06
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Heerder bijen

Bericht door Santtu Pikkarainen » vr 16 sep 2011, 08:33

Welkom op het leerzame forum en veel succes met deze geweldige beestjes! Ik ben dit jaar ook begonnen, ik heb nu 1 volk en binnenkort de tweede

Gebruikersavatar
buzzer
Berichten: 690
Lid geworden op: zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): carnica.....en lookalikes
Locatie: olst
Contacteer:

Re: Heerder bijen

Bericht door buzzer » vr 16 sep 2011, 18:48

Welkom Mieke "an de andre kante van d'n iessel". Succes met imkeren. Het is verslavend heb ik gemerkt nadat ik dit voorjaar ben begonnen en je kijkt met heel andere ogen naar de natuur om je heen. Groetn van dizze kante van d'n iessel... :whistle:
Alle begin is (bij) zonder honing.

Gebruikersavatar
Mieke
Berichten: 18
Lid geworden op: za 13 aug 2011, 20:56
Locatie: Heerde
Contacteer:

Re: Heerder bijen

Bericht door Mieke » za 17 sep 2011, 19:01

Dank voor jullie vriendelijke woorden. Inderdaad ga ik anders naar de natuur kijken. Vooral in het begin liep ik tijdens een wandeling hier in de buurt steeds (omhoog) te kijken om te zien wat voor bomen hier nu precies staan. Vond mijn man iets minder gezellig... Ook de hei zie ik niet alleen meer als een prachtig geheel, maar kijk ik per takje hoe ver het al is en hoeveel bijen er op zitten. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar jullie weten vast wat ik bedoel.
Overigens was ik de eerste keer nog vergeten te melden dat ik bijna klaar ben met de beginnerscursus, ook heel nuttig!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten