aankomend imker

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erik Konijn
Berichten: 480
Lid geworden op: di 20 sep 2011, 20:20
Imker sinds: 2012
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): buckfast
Locatie: Limmen
Contacteer:

aankomend imker

Bericht door Erik Konijn » vr 14 okt 2011, 22:08

Hallo,
Ik zal me even voorstellen,mijn naam is Erik Konijn en woon in het prachtige dorp Limmen in Noord Holland.
Op mijn werk heb ik te maken met Hommels,Bijen en vliegen voor de bestuiving van gewassen. Via een buurman kwam ik aan een zwerm bijen, waardoor ik nog enthousiaster ben geworden.
Als tweede heb ik mij al aangemeld voor een beginnend cursus imkeren om me te verdiepen in de materie.Hierdoor kwam ik ook op deze forum terecht.
Afgelopen zomer heb ik me gestort op het bouwen van een Bijenboet. Alles lukte goed, helaas heb ik er maar even van kunnen genieten. Hier aan de kust is vaak een stevige wind, dus mijn bijenboet werd met een storm omhoog gelift over een haag van twee meter op zijn kop in het landje ernaast neer geploft. Hoop extra werk. Gelukkig hadden de bijen geen last gehad en stonden nog gewoon op zijn plek. De Bijenboet staat weer op zijn plek maar nu nog veel steviger met blokken beton in de grond. IK zit ook vlak bij de spoorbaan en hoop dat de bijen er geen last van hebben.
Ik hoop nog veel te leren via dit forum over bijen.

Erik
IMAG0019.jpg
Voor
IMAG0057.jpg
na de storm

de vos roger
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo 07 sep 2005, 13:08
Locatie: Belgie -Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: aankomend imker

Bericht door de vos roger » vr 14 okt 2011, 22:27

Erik van harte welkom op 'ons' Forum !
Je kan hier met al je bijenvragen terecht want hier is véél bijenkennis aanwezig !
Dus......laat maar horen :wink:
geoetjes
roger

Gebruikersavatar
Erik Konijn
Berichten: 480
Lid geworden op: di 20 sep 2011, 20:20
Imker sinds: 2012
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): buckfast
Locatie: Limmen
Contacteer:

Re: aankomend imker

Bericht door Erik Konijn » vr 14 okt 2011, 22:35

Bedankt roger.
Hoe meer je leest hoe meer vragen.

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: aankomend imker

Bericht door Bart de Coo » vr 14 okt 2011, 22:37

Welkom,

'Konijn' is overigens een typisch Noord-Hollandse naam. Maar over taal gesproken, waar heb je ooit het woord 'bijenboet' opgeduikeld? Echt nog helemaal nooit van gehoord.

Groet,

Bart

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: aankomend imker

Bericht door Bart de Coo » vr 14 okt 2011, 22:49

Ik heb het al gevonden. Volgens Wikipedia is 'boet' een echt West-Fries en Texels woord. Weer wat geleerd. Wat een couleur locale. Prachtig. Nogmaals, welkom, heer Konijn.

Bart

Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: aankomend imker

Bericht door Franschman » ma 17 okt 2011, 21:32

Welkom en dank voor je leuke introductie met foto. Een mooie bijenstal trouwens.

Maar als adoptief Westfries vertelde men mij het volgende gezegde:""In deze boet zit je goed, maar niet te lang want de toid gaat zijn gang" :lol:

Gebruikersavatar
Erik Konijn
Berichten: 480
Lid geworden op: di 20 sep 2011, 20:20
Imker sinds: 2012
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): buckfast
Locatie: Limmen
Contacteer:

Re: aankomend imker

Bericht door Erik Konijn » ma 17 okt 2011, 21:45

Hallo franschman,
IK hoop er nog een hele tijd in rond te scharrelen met de bijtjes. Ik moet nog gaan beginnen(met de cursus) maar het bijen virus heeft mij al flink te pakken.
Even na het werk naast de kast zitten en kijken met wat voor stuifmeel ze binnen komen vliegen.Ik verbaas met telkens weer hoeveel ze nu nog binnen halen. We hebben nu weer fantastisch weer gehad maar de wind trekt ook weer flink aan.
erik

Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: aankomend imker

Bericht door Franschman » di 18 okt 2011, 20:48

Houen zo Erik,
Het is een leuke natuurhobby en het opent je ogen voor veel details in de natuur. Dat maakt mij,en ik denk ook jou erg "happy"
Dus ik zou zeggen mooi doorgaan en Bee happy :be3: :lol:

Gebruikersavatar
Sarahbee
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 12:47
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: aankomend imker

Bericht door Sarahbee » wo 19 okt 2011, 10:53

Welkom Erik!
Ik ben zelf ook beginner maar heb helaas niet zo'n mooie eigen bijenstal (was het woord bijenboet al aan het googlen... als ik nou eerst naar beneden had gescrolld :lol: ). Goed dat die weer op zijn plaats staat!
Veel plezier met de bijencursus volgend jaar. Ik zelf aan het leren voor mijn examen volgende week :shock:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten