trischka stelt zich voor

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
trischka
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 29 apr 2011, 22:03
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): zwarte Bij
Locatie: roswinkel
Contacteer:

trischka stelt zich voor

Bericht door trischka » vr 04 mei 2012, 21:08

hallo allemaal,

Ik ben Theo ailas trischka, getrouwd met joukje en heb een zoon van 11 jaar en een meid van 8 jaar, ik ben woonachtig in Roswinkel. Roswinkel ligt in drenthe ongeveer 9 km ten noorden van Emmen en 1,5 km vanaf de duitse grens, vorig jaar ben ik me alvast een jaar gaan inlezen om,dat ik toen te laat was om deel te nemen aan de beginnerscursus, ik heb toen wel een aantal imkers bezocht en ben in 2011 ook begonnen met het aanleggen van een tuin en de bouw van een bijenstal.... dit is inmiddels allemaal klaar en ik heb mijn eerste volk carnica. Ook ben ik in 2012 begonnen met de beginnerscursus van de afdeling Zuidlaren. Als ik mijn kast ga controleren dan gaan om de beurt 1 van mijn kinderen mee. ze zijn soms enthousiaster dan ik... en zullen dus in de toekomst ook wel gaan imkeren. Ik hoop dat dit jaar het aantal volken nog zal worden uitgebreid, maar dat zal wel lukken....
nog een paar foto's van het geheel zoals het nu klaar is....

Afbeelding
de bijenstal !!!
Afbeelding
de bijenstal vanaf de andere zijde !!!
Afbeelding
de siertuin !!!

met een vriendelijke imkergroet

Theo alias Trischka
Roswinkel
http://www.trischka.nl
Net als je op het punt staat om een GEWELDIG iemand te omhelzen....

Klap je met je bek op de spiegel

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: trischka stelt zich voor

Bericht door maartenkleijne » vr 04 mei 2012, 21:40

Zo, welkom Theo, ziet er allemaal heel profi uit....
gr,
m

p.zwartepoorte
Berichten: 1020
Lid geworden op: wo 29 jun 2011, 21:59
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): buckfast pmoeren en F1
Locatie: wijchen
Contacteer:

Re: trischka stelt zich voor

Bericht door p.zwartepoorte » vr 04 mei 2012, 21:49

welkom theo
dat ziet er zeker goed uit
maar een vraagje welke soort kasten zijn dat die je hebt staan ?
veel lees plezier op het forum
gr paul
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij

Gebruikersavatar
trischka
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 29 apr 2011, 22:03
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): zwarte Bij
Locatie: roswinkel
Contacteer:

Re: trischka stelt zich voor

Bericht door trischka » vr 04 mei 2012, 22:22

p.zwartepoorte schreef: maar een vraagje welke soort kasten zijn dat die je hebt staan ?
tja dat is voor mij ook nog steeds een vraag??? als je in het filmpje op youtube kijkt van de rotatiemethode van celle.... dan zie de dezelfde kasten, dan kun je zien dat er op staat van "stockmann beute", echter kan ik nog steeds niets vinden over deze kasten, ze zijn in ieder geval aangepast voor simplex ramen met afstandhouders en 11 ramen, echter dan is de zijruimte naast de ramen wel groot.... 13 mm of zo. heb er nu twee latjes in aan de bovenzijde omdat ik het volkje kreeg op duits normaal ramen... dus met een kleine aanpassing kan ik beide formaten gebruiken en dat is voor mijn wel handig... heb twee imkers waar ik mijn volken kan halen, de 1 hanteerd duits normaal en de andere simplex... ik ben zelf van plan om tzt alleen maar meer met simplex ramen te gaan werken... en de rest van mijn kasten zal ik zelf gaan maken van hout.... 11 raams multiplex...echter niet met afstandhouders maar met een gladde strip in de kast en dan de plastieken afstandhouders op de ramen omdat ik dan zogenaamd kan bladeren door de kasten.... (zo denk ik er nu over)...

groetjes theo
Net als je op het punt staat om een GEWELDIG iemand te omhelzen....

Klap je met je bek op de spiegel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten