hallo bijenvrienden

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Miel
Berichten: 5
Lid geworden op: za 01 dec 2012, 13:46
Contacteer:

hallo bijenvrienden

Bericht door Miel » za 01 dec 2012, 14:12

Zojuist aangemeld op het forum, dus ik zal me ook even voorstellen.

Wij komen uit het zuiden van het land tegen de Belgische grens aan. Dit jaar zijn we begonnen met een paar bijenvolken. De eerste fouten hebben we al gemaakt :be3: waardoor we een volk hebben verloren.

Er zijn nu 2 volken, waarvan we hopen dat ze goed de winter doorkomen. We hebben gelukkig een paar ervaren imkers in de buurt die ons helpen, want er komt toch heel wat meer bij kijken dan we hadden verwacht. Leuk om nu dit forum te ontdekken, zodat we met jullie kennis iedere keer wat BIJleren.

Paul67
Berichten: 453
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 11:56
Imker sinds: 2012
Aantal volken: 0
Locatie: (L)
Contacteer:

Re: hallo bijenvrienden

Bericht door Paul67 » za 01 dec 2012, 14:40

Hallo Miel,

welkom op het imkerforum!

Het zuiden, de Belgische grens...kom je uit Limburg?

Groeten Paul67

Miel
Berichten: 5
Lid geworden op: za 01 dec 2012, 13:46
Contacteer:

Re: hallo bijenvrienden

Bericht door Miel » za 01 dec 2012, 16:00

Hallo Paul;

Geen Limburgers, echte Brabanders hier. Wij komen uit Zundert.

renske
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 20:24
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: hallo bijenvrienden

Bericht door renske » za 01 dec 2012, 18:52

Welkom op het Forum, je kan hier veel leren is mijn ervaring als beginnende imker.
Renske
Ontwerpster van natuurlijke tuinen. Beginnend imker en zeer geinteresseerd in dracht en drachtplanten.

Gebruikersavatar
Erik Konijn
Berichten: 480
Lid geworden op: di 20 sep 2011, 20:20
Imker sinds: 2012
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): buckfast
Locatie: Limmen
Contacteer:

Re: hallo bijenvrienden

Bericht door Erik Konijn » za 01 dec 2012, 20:57

Hallo Miel,
Ook welkom op het forum. Ik ben erg benieuwd wat voor fouten er gemaakt zijn waardoor je een volk hebt verloren. Ook wij kunnen hiervan dan weer leren. Vorig jaar had ik 1 volk de winter door gekregen Dit jaar had ik er 6 Ik heb ze samengevoegd en heb nu 3 grote volken. Bij een collega van mij die had 3 volken in gewinterd dit jaar maar hebt er nu geen 1 meer over. 1 volk dood 2 verdwenen. Hij heeft voldoende voer gegeven en ook varoa bestrijding toegepast,dus zeg het maar oorzaak????????????????? :shock:

succes en geniet ervan het is verslavend.
Op naar het voorjaar.

Miel
Berichten: 5
Lid geworden op: za 01 dec 2012, 13:46
Contacteer:

Re: hallo bijenvrienden

Bericht door Miel » zo 02 dec 2012, 16:36

We hadden nog niet zo lang onze volken. Het was een mooie voorjaarsdag dus de bijen vlogen volop. Ze kwamen goed met stuifmeel de kast ingevlogen, dus we waren helemaal blij dat alles zo goed ging.
De volgende dag zien we plotseling een hele zwerm:
Afbeelding

Snel een bevriende imker gebeld, die zsm langs zou komen. Maar helaas, ze waren al gevlogen. Nu bleek dat ze geen enkele voedsel voorraad hadden. We hadden ze dus bij moeten voeren. Een dagje mooi weer was niet voldoende.

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: hallo bijenvrienden

Bericht door Bart de Coo » di 04 dec 2012, 08:29

Oei, je klinkt wel heel erg bleu. Veel lezen alsjeblieft, overal je licht opsteken en een cursus volgen. Ik hoop dat het forum je uitgebreid van dienst zal zijn.

Groet,

Bart

Miel
Berichten: 5
Lid geworden op: za 01 dec 2012, 13:46
Contacteer:

Re: hallo bijenvrienden

Bericht door Miel » vr 07 dec 2012, 14:51

Lezen ga ik zeker doen. Ik twijfel er niet over dat we er veel van kunnen opsteken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten