Even voorstellen

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NoFearzz
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 09:12
Locatie: Waalre
Contacteer:

Even voorstellen

Bericht door NoFearzz » vr 04 jan 2013, 10:40

Hoi Allemaal,

Ik ben Pieter, woonachtig in Waalre, getrouwd met Babs, we hebben 3 kinderen (7 :be7: ,6 :be7: ,3 :be7: ), een 4de op komst en daarnaast hebben we nog een pleegdochtertje (4 :be7: ).
Al met al... een drukke bedoeling...
En om even te ontsnappen aan het gezellige boeltje zoek ik tegenwoordig even de rust bij mij bijenvolkje. :hive:

Het is vorig jaar allemaal begonnen na het lezen van een artikel over de slechte situatie van de bijenpopulatie.
Na jarenlang diverse trainingen, cursussen en opleidingen te hebben gevolgd om mijn CV maar te vullen wilde ik wel een keer iets anders.
Ik heb gelijk mijn broer en nog een goede vriend (zonder moeite) overgehaald en hebben ons samen ingeschreven voor de beginnerscursus in Veldhoven.

De cursus hebben we inmiddels alle drie succesvol afgerond :clap: en hebben nu ook onze eigen volken al staan.
Die van mij en mijn maat staan bij een boer in Waalre en die van mijn broer bij een fruitboer in Ohé en Laak.

Dit weekend gaan we de bijen nog even lastig vallen met een varroabestrijding en dan is het weer wachten.
Ben wel benieuwd hoe het met ze gaat want mij eigen volk is niet meer zo groot. 1,5 maand geleden heeft er iemand aan onze kasten gezeten, die van mijn maat stond helemaal scheef en bij mij hadden ze de vliegplank dichtgezet.
Na ongeveer een week kwam ik erachter. Gelijk de vliegplank weer open gezet en de bijen kwamen er gelijk (erg sloom) uit en begonnen meteen gele smurrie te poepen. Nadere controle bleek dat mijn bezoek helaas voor zo'n 10.000 bijen te laat was. Een dikke laag dode bijen op de bodemplaat was het resultaat van iemands erg domme actie.

Maar goed... we zijn verslaafd aan het bijenhouden dus laten we ons er niet van weerhouden. :naughty:

Zo dit was het zover... ga me even verder inlezen hier.


Gr. Pieter

Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten: 1543
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Re: Even voorstellen

Bericht door alfa vulgaris » vr 04 jan 2013, 11:47

Het valt me vaak op dat als er iets met de kasten is gebeurt men het eerste denkt aan vandalisme en niet aan de tekortkoming van de opstelling.
Anderhalve maand geleden heeft het ook flink gestormd vanuit het zuidwesten,toch apart dat er dan ineens zoveel vandalisme is geconstateerd.
Ik had een kast die 2 meter verder op z'n zij lag,de bijen leven nog steeds.
Voortaan werk ik met een zeewaardige opstelling. :D

Ik zou zeggen gefeliciteerd met het beginnen aan de beste hobby van het moment.
Zo te lezen moet het met de uitbreiding van de hobby wel lukken!

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Oude Essink » vr 04 jan 2013, 15:28

Wat een naar begin op deze manier. gelukkig laat jij je niet uit de korf slaan door zo'n stupide actie. Wees welkom op ons forum en hopelijk kun je het komende seizoen met vrolijker berichten afkomen.

hennie oes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten