Embraced stelt zich voor

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Embraced
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 12 mei 2013, 19:37
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Helmond
Contacteer:

Embraced stelt zich voor

Bericht door Embraced » ma 13 mei 2013, 14:40

Hallo allemaal,

Tijdens mijn zoektochten over het internet over bijen houden kwam ik eindelijk deze site tegen.

Dus even wat over mijzelf:
Ik ben 32 jaar oud en heb een prachtige dochter van 21 maanden. Gelukkig getrouwd en in het blije bezit van een achtertuin in constructie fase..
Laatst waren we toevallig tijdens het wandelen op een open dag van onze lokale imkervereniging gestuit. Er was koffie en thee en we zijn gezellig naar binnen gewandeld. En daar begon toch het een en ander te prikkelen. Nee.. niet de bijen, die waren veel te druk met anderen zaken.
Enkele jaren daarvoor heb ik wel nagedacht over bijen houden maar het huis en de tuin waar wij toen woonden leende zich daar niet voor. Bovendien had ik zelf nog geen gesetteld gevoel.
Een dag na het bezoek heb ik besloten dat ik het nu gewoon ga doen. We zijn in de eindfase van het "eigen" maken van onze achtertuin en in onze voortuin staan eindelijk mooie appelboompjes, wat frambozen en bramenstruiken als nieuwe fruithaag.
Ik heb mij aangemeld voor de beginnerscursus en hoop gewoon volgend jaar een eigen nieuw volkje te kunnen kopen en lekker aan de slag te gaan.

Het boek "zelf bijen houden" heb ik inmiddels al 2 keer doorgelezen en nu ben ik dus bezig alvast ruimte te maken in mijn tuintje. Ik ga dit forum lekker in de gaten houden en daar waar ik tegen vragen aanloop zal ik die hier ook posten. Immers, een goede planning en voorbereiding maken het leven toch makkelijker wanneer je dan ook daadwerkelijk gaat beginnen. Het is altijd heerlijk om te zien hoe dingen dan uiteindelijk totaal anders verlopen dan gepland toch?
:music-rockout:
Embraced

jjmvaningen
Berichten: 1107
Lid geworden op: zo 20 apr 2003, 17:26
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Doetinchem, Achterhoek
Contacteer:

Re: Embraced stelt zich voor

Bericht door jjmvaningen » ma 13 mei 2013, 18:52

welkom in de bijzondere wereld der bijenhouders.
kijk of je bij de lokale imkervereniging dit jaan kan/mag meelopen met een imker.
dat is een goede voorbereiding voor het starten met een volk.
weet je meteen of het wel wat voor je is.
groet, jacques

Embraced
Berichten: 102
Lid geworden op: zo 12 mei 2013, 19:37
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Embraced stelt zich voor

Bericht door Embraced » ma 13 mei 2013, 20:17

:be9:

Ja, ik heb mij al aangemeld voor de cursus dus. Maar daar hoor ik in december pas het precieze hoe en wat van. Tot die tijd ga ik wel even mijn neus laten zien op hun open dagen. En inderdaad alvast eens polshoogte nemen hoe en wat en vragen of ik bij iemand eens mag meekijken.

Ik heb al wel enorm veel rondgekeken op het internet, youtube afgestruind. Sjah.. ik word er alleen maar enthousiaster van. Bovendien past het ook heel goed bij hoe ik en mijn gezin in het leven staan. Binnen onze vriendengroep is er al eens over gesproken. Als het goed gaat kan ik ook zeker in hun achtertuinen wat volkjes kwijt.. MAAR.. ik vlieg op de zaken vooruit. Eerst maar eens die eerste stapjes nemen.

Wat ik wel al heel fijn vond is dat ik mij meteen tussen de mensen thuis voelde op de vereniging.. Ik had al heel snel mensen waarmee ik qua levensovertuigingen toch op 1 lijn stond. Dus ik denk dat het wel goed komt. Zolang ik maar laat zien dat ik serieus ben in mijn overwegingen.
:music-rockout:
Embraced

Asti
Berichten: 11
Lid geworden op: di 28 mei 2013, 20:15
Contacteer:

Re: Embraced stelt zich voor

Bericht door Asti » wo 29 mei 2013, 13:45

Hee ook nieuw hier en een leeftijdsgenoot! Heerlijk zo'n tuin en geweldig dat je er ook echt gebruik van maakt! Teveel mensen gooien het vol met tegels en kijken er niet meer naar om...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten