Even mezelf voorstellen.

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Even mezelf voorstellen.

Bericht door ErikS » do 03 apr 2014, 07:38

Hallo mede-imkers,

Mijn naam is Erik Schroën, woon in Weert met mijn 2 zonen. Mijn bijen zijn Buckfast (F2 en F3) staan op 2 locaties, beide locaties 2 volken. Ik imker nu met het materiaal van mijn vader die enkele jaren geleden overleden is, in principe verzorgde ik de bijen bij het huis van mijn ouders in NederWeert. 2 kunstzwermen hebben nu een vaste plaats bij mij aan huis (in de stad) om het risico van ziektes en eventueel gifspuiten te spreiden.

Het materieel is spaarkast (maar net niet standaard) en simplex systeem, allemaal zelfbouw en 20+ jaar oud maar merendeel in goede staat. Alle volken staan op 2 broedkamers. Op het moment ben ik zelf honingkamers aan het maken omdat de verhouding in aantallen broedkamer / honingkamer (16 / 6) niet praktisch is en het een van standaard spaarkast afwijkend systeem is.
Daarnaast ga ik 2 koopkasten testen (IBee en de BeePlus) en ga een kast opzetten als Flachzarge Betrieb. Imkeren op honingkamers is volgens mij de beste nederlandse benaming. Plan is dit jaar 6 volken te laten overwinteren en op tenminste 1 kast weer een raszuivere koningin te hebben.

Voor de volledigheid, ik ben 48 jaar en met bijen opgegroeid maar toch in mijn eigen ogen een onervaren imker. Daarnaast leer en experimenteer ik graag, dus gisteren een Albertkastje gebouwd en ook het plan met honingkamers te gaan werken als benadering van het "Rose Hive" systeem.

Hou me graag aanbevolen voor opmerkingen en contacten met imkers in de omgeving van Weert. Zijn er nog meer imkers in de stad?

Erik.

Santtu Pikkarainen
Berichten: 1083
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 13:06
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Even mezelf voorstellen.

Bericht door Santtu Pikkarainen » do 03 apr 2014, 08:40

Welkom op het forum!

renske
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 20:24
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Even mezelf voorstellen.

Bericht door renske » vr 04 apr 2014, 14:10

Welkom op het forum.
Ontwerpster van natuurlijke tuinen. Beginnend imker en zeer geinteresseerd in dracht en drachtplanten.

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8249
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Even mezelf voorstellen.

Bericht door Hans van der Post. » za 05 apr 2014, 22:09

ErikS schreef:Hallo mede-imkers, [..........]

Mijn naam is Erik Schroën, woon in Weert met mijn 2 zonen. [.........]Hou me graag aanbevolen voor opmerkingen en contacten met imkers in de omgeving van Weert. Zijn er nog meer imkers in de stad?
Erik.
Wellom in de imkerwereld! Ben je geen lid van een imkervereniging? even zoeken op de NBV site.
!Hans.

ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Even mezelf voorstellen.

Bericht door ErikS » zo 06 apr 2014, 10:27

Hallo Hans,

Ik ben lid geworden maar de inschrijving loopt nog niet goed door.... Heb een lastige achternaam, Schroën, en het komt vaker voor dat computersystemen haperen. Heb daarnaast enkele ervaren imkers in mijn omgeving.

mvg,

erik.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten