nieuw lid

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
cobietog
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 08 jul 2015, 22:47
Imker sinds: sept.2014
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: oud zuilen
Contacteer:

nieuw lid

Bericht door cobietog » do 09 jul 2015, 20:28

hallo ik ben cobie en sinds vandaag lid geworden. ik ben de persoon die het had over de de bijen rollenbollen met de koningin. als antwoord mreeg ik dat dat verschijnselwordt aangeduid als inballen...en vaak voorkomt bij net een nieuwe koningin.
in september 2014 ben ik met theorie bijencursus begonnen daarna in vanaf april de praktijk. sinds sept.2014 heb ik een aflegger met koningin overgenomen. Van dit volk heb ik ook weer een koningin aflegger gemaakt.... daarna is die koningin toch in een zwerm verdwenen en is terecht gekomen bij een andere imker. nu heb ik twee bijenkasten, waarvan een volk weer dreigt te zwermen. haar eerste zwerm heb ik teruggegooid toen hebben de koninginnen het uitgevochten, de overgebleven koningin heb ik gevonden en gemerkt..en als ik er niet op tijd bij ben, gaat ze dus weg met de zwerm.
groetjes cobietog

Gebruikersavatar
jroozenburg
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 17 apr 2015, 11:18
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: nieuw lid

Bericht door jroozenburg » zo 02 aug 2015, 16:16

hallo welkom hier op dit forum is veel informatie mijn bijen zijn dit jaar ook gaan zwermen ondanks meer ruimte en controle
van moer cellen dus voor mij volgend jaar snel een veger maken

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten