Gert-Willem uit Den Haag

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gertvanm
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 24 aug 2016, 03:41
Imker sinds: 2021
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Delft
Contacteer:

Gert-Willem uit Den Haag

Bericht door gertvanm » wo 24 aug 2016, 17:05

Hallo allemaal!

Mijn naam is Gert-Willem en ik woon in Den Haag. Mijn eerste kennismaking met het houden van bijen was via mijn vader, die lange tijd imker is geweest. Hij had eerst een bescheiden aantal bijenkasten in onze achtertuin, en dat werden er steeds meer, tot schrik van mijn moeder. Hij is zijn volken daarna gaan plaatsen bij lokale aardbeientelers. Ook kwamen de volken in kassen terecht, op koolzaadvelden of op de heide. Ik hielp mijn vader bij het vervoeren van de zware bijenkasten. Op een gegeven moment werd het te veel voor m'n vader en is hij volledig met het imkeren gestopt.

Inmiddels zijn we ruim 10 jaar verder en ik zelf ook leren wat het betekent om imker te zijn. Het idee om bijen te houden in de stad spreekt me zeer aan. Daarom ga ik in maart beginnen met een cursus bijen houden. Om me alvast te oriënteren, ben ik lid geworden van dit forum. Ik hoop veel van jullie te leren.

Groet,
Gert-Willem

Gebruikersavatar
Matthijs
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 nov 2015, 20:41
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): bastaard, carnica
Locatie: Westmaas
Contacteer:

Re: Gert-Willem uit Den Haag

Bericht door Matthijs » wo 24 aug 2016, 19:32

Welkom Gert-Willem. Mooi verhaal heb je straks achter je nieuwe hobby!

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten