Veluwse voorstelling

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
DeVeluwBij
Berichten: 8
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 01:41
Contacteer:

Veluwse voorstelling

Bericht door DeVeluwBij » di 06 dec 2016, 02:22

Hallo,

Bij deze wil ik mij voorstellen op dit forum. Reden daarvoor is dat ik met een enorme voorliefde voor honing, en ongeveer alles wat honing bevat, ook interesse heb ontwikkeld in het zelf houden van Bijen. Mijn naam is Jack, ben 46 jaar oud en woonachtig net buiten Stroe hemelsbreed zo'n 500 meter van de Veluwse bossen en heide. Gehuwd en trotse vader van 2 (puberende :roll: ) dochters. We wonen vrij en hebben een redelijk grote tuin waar plaats zou moeten zijn voor het houden van 1 of meerdere volken.

Ik had wat jaren terug al aangegeven bij ega en kroost dat ik graag zelf imker zou willen worden. Daar werd toen alleen door de kids (ook extreme honing liefhebbers) enthousiast op gereageerd, een paar weken geleden echter begon mijn vrouw er zelf over. Gelijk ben ik weer aan het googlen geslagen en heb me her en der ingelezen over dit onderwerp. Op een gezamenlijke site van ABTB en ANI heb ik me aangemeld voor een cursus komend jaar maar tot op heden nog geen reactie ontvangen. Op de site van NBV vind ik geen cursus echt dichtbij maar desnoods rijden we een stukje verder. Het idee is om een cursus samen met mijn vrouw te doen komend jaar voor we ook daadwerkelijk bijen gaan houden. Mochten er wat betreft cursussen van jullie zijde tips zijn houd ik me aanbevolen. De online basiscursus die via imkerpedia te volgen is heb goed doorgelezen en dit heeft me alleen nog maar enthousiaster gemaakt :be9:

Nou tot zover, ik hoop op een fijne uitwisseling van bijen en honing wetenswaardigheden 8-)

Mvg Jack
.

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8246
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Veluwse voorstelling

Bericht door Hans van der Post. » di 06 dec 2016, 09:37

Welkom op dit forum veluwbij er ligt een schat aan kennis vanaf 2001 op je te wachten.
Wat een cursus betreft zal je als je dit jaar nog wil volgen er snel bij moeten zijn. De landelijke verenigingen -NBV en ANI hebben een eigen site.
De NBV heeft een overzicht kaartje klik als je op een korfje klikt heb je een adres. De cursussen beginnen vroeg febr.- maart. Succes!
!Hans.

Drosinus
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 08 aug 2010, 21:24
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): buckfast
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: Veluwse voorstelling

Bericht door Drosinus » di 06 dec 2016, 17:40

Beste Jack
Gerhard Pape geeft de basis cursus in Ermelo
http://www.bijenhouders.nl/cursussen/ba ... S71kf#info

DeVeluwBij
Berichten: 8
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 01:41
Contacteer:

Re: Veluwse voorstelling

Bericht door DeVeluwBij » di 06 dec 2016, 18:40

Drosinus schreef:Beste Jack
Gerhard Pape geeft de basis cursus in Ermelo
http://www.bijenhouders.nl/cursussen/ba ... S71kf#info
Bedankt! Inmiddels is mijn aanmelding echter verwerkt en heb ik een afspraak gemaakt. We gaan les krijgen bij de hoenderloze imkervereniging. De lokale zitten vol.. Voor ons niet heel veel verder dan Ermelo gelukkig :be1:

DeVeluwBij
Berichten: 8
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 01:41
Contacteer:

Re: Veluwse voorstelling

Bericht door DeVeluwBij » vr 05 mei 2017, 19:09

Inmiddels eindje op weg met de cursus en bijna klaar met de bouw van 2 kasten :be9:

Afbeelding

crunx
Berichten: 329
Lid geworden op: vr 12 jun 2015, 15:26
Locatie: Overijssel // Twente
Contacteer:

Re: Veluwse voorstelling

Bericht door crunx » di 09 mei 2017, 23:47

Welkom op het forum

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten