Even voorstellen: Annemieke

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Muck
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 01 feb 2017, 11:09
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Bastaard

Even voorstellen: Annemieke

Bericht door Muck » wo 29 mar 2017, 13:21

Beste mede-imkers,

Wat handig, een forum! Ik ben al lekker aan het rondstruinen geweest in de oude berichten en hoop dat als ik een vraag heb ik deze aan jullie voor kan leggen. Alvast hartelijk dank!

Ik zal mijzelf even voorstellen. Mijn naam is Annemieke Klavers, 27 jaar, woonachtig in de Achterhoek en wel in het prachtige buiengebied van Zelhem. Ik kan mij herinneren dat ik als kind gefascineerd was door bijen, planten en eigelijk het hele ecosysteem. (Dat heette toen gewoon ‘buiten’ ;)) Ik had dan ook elk jaar, een eind van mijn moeder haar moestuin, een eigen stuk grond: ‘Onkruid-tuin’. Zoals mijn moeder het noemde. Maar onkruid bestond in mijn ogen niet, daar zaten immers ook bloemetjes in…
De liefde voor bijen heb ik van mijn opa mee gekregen. Voordat mijn opa en oma eind jaren ’70 naar de Achterhoek verhuisden, had hij ook een heel aantal bijenvolken. Hij was dus ook dolenthousiast toen ik hem eind 2013 vertelde dat ik mijzelf (eerlijk is eerlijk: na lang twijfelen) op had gegeven voor de beginnerscursus in 2014. Mijn broer besloot zich ook op te geven en zo konden we aan het eind van de cursus twee volken overnemen. We hoefden ze alleen maar in te winteren en dat lukte zowaar. In het eerste jaar ging er uiteraard heus van alles verkeerd, maar 'al doende leert men'. We konden aan het eind van het seizoen gelukkig weer twee volken inwinteren! Nu staan er drie volken en ik hoop dit jaar uit te breiden naar vier of vijf. Helaas bleek de hobby voor mijn broer te zwaar, hij helpt me nog wel met de voorjaarscontrole, honing slingeren en redt zich met controleren als ik echt niet kan. De back-up imker. Met de bijen werken is voor mij een fijne en vooral leerzame 'hobby' waar ik veel plezier aan beleef en ik hoop nog jaren door te kunnen gaan. :)

Ik wens jullie een mooi seizoen toe!

Groet,
Annemieke

ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Annemieke

Bericht door ErikS » wo 29 mar 2017, 14:50

welkom!

Vragen zijn altijd welkom, om te beginnen, welk type kast gebruik je?

grtz

erik.

Gebruikersavatar
Muck
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 01 feb 2017, 11:09
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Bastaard

Re: Even voorstellen: Annemieke

Bericht door Muck » wo 29 mar 2017, 16:00

Dank je Erik!

Ik gebruik Simplex kasten. Ze zijn voor mijzelf al zwaar genoeg, het zal uiteindelijk verstandig zijn om over te gaan op kunstof kasten. (maar dat is nog ff toekomstmuziek) Mijn broer heeft reuma, voor hem is het staan en bukken eigelijk al te veel.

Groet,
Annemieke

Eddy Geurtsen
Berichten: 909
Lid geworden op: zo 30 mei 2004, 22:51
Imker sinds: 1979
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Hengelo Gld
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Annemieke

Bericht door Eddy Geurtsen » wo 29 mar 2017, 16:53

Welkom, groeten vanuut Hengel!

ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Annemieke

Bericht door ErikS » wo 29 mar 2017, 18:20

Muck schreef:Dank je Erik!

Ik gebruik Simplex kasten. Ze zijn voor mijzelf al zwaar genoeg, het zal uiteindelijk verstandig zijn om over te gaan op kunstof kasten. (maar dat is nog ff toekomstmuziek) Mijn broer heeft reuma, voor hem is het staan en bukken eigelijk al te veel.

Groet,
Annemieke
ok, zware bakken is een algemeen probleem. Ken je de Golzkast? Dan zit alles op een niveau en hoef je alleen ramen te tillen.
grtz
erik.

Gebruikersavatar
Muck
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 01 feb 2017, 11:09
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Bastaard

Re: Even voorstellen: Annemieke

Bericht door Muck » wo 29 mar 2017, 20:05

Dat geloof ik graag!

Van de Golzkast heb ik wel gehoord, maar ik heb me er nooit in verdiept. Maar dat ga ik zeker doen! Gebruik je zelf Golzkasten? Het klinkt wel aantrekkelijk, alles op een niveau. Voorlopig red ik me prima met de kasten die ik nu heb, maar over een paar jaar zou ik toch graag over willen gaan op een makkelijkere/lichtere manier.

Groet,
Annemieke

Gebruikersavatar
Muck
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 01 feb 2017, 11:09
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Bastaard

Re: Even voorstellen: Annemieke

Bericht door Muck » wo 29 mar 2017, 20:19

Eddy Geurtsen schreef:Welkom, groeten vanuut Hengel!
Hengel ja? Da's in de buurt. Dank je Eddy!




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

crunx
Berichten: 329
Lid geworden op: vr 12 jun 2015, 15:26
Locatie: Overijssel // Twente
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Annemieke

Bericht door crunx » do 30 mar 2017, 02:05

Welkom op het forum!


Anders kan een mini plus ook goed hoor... is ook van kunstof, kleiner etages en kun je lekker blijven stapelen.
Wat betreft je broer, misschien is bijengif wel voor voor z'n aandoening (apitherapy)

Anyway Welkom op het forum namens een boven buur ;)

Gebruikersavatar
Muck
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 01 feb 2017, 11:09
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Bastaard

Re: Even voorstellen: Annemieke

Bericht door Muck » do 30 mar 2017, 10:59

crunx schreef:Welkom op het forum!


Anders kan een mini plus ook goed hoor... is ook van kunstof, kleiner etages en kun je lekker blijven stapelen.
Wat betreft je broer, misschien is bijengif wel voor voor z'n aandoening (apitherapy)

Anyway Welkom op het forum namens een boven buur ;)

Dank je!

Dank je voor het meedenken. Ik ga me verdiepen!

Klopt ja. Heb dat ook wel eens tegen hem gezegd, maar hij is als de dood om gestoken te worden! De bijen krijgen dus ook geen enkele kans. Hij trekt een soort maanpak aan waar werkelijk alles dicht gesnoerd zit. Ik lach me suf. ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten