Nieuw

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Kend
Berichten: 1
Lid geworden op: do 08 feb 2018, 21:23
Contacteer:

Nieuw

Bericht door Kend » do 08 feb 2018, 21:40

Hey!
Ik ben Ken, 18 jaar, uit Adegem, België en ik nieuw in de wereld van het bijen houden.
Ik heb redelijk wat ervaring met het houden van mieren kolonies, aquariums (zowel zoet- als zoutwater), vogels en reptielen. (het is nog net geen zoo bij mij thuis :D)

Op het moment ben ik me enorm aan het inlezen in het houden van bijen om in de zomer te beginnen met m'n eigen kolonie.

Ook vroeg ik me af (aangezien ik online hier niets over vind) of je net als bij mieren ook bij bijen kan starten met een bevruchte koningin om zo uit te groeien tot een kolonie, of je per se een koningin met enkele duizenden bijen moet hebben om te starten.

Gr. Ken

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: Nieuw

Bericht door maartenkleijne » do 08 feb 2018, 22:31

Mieren en hommel-koninginnen zijn zelfstarters.
Bijenmoer kan het niet alleen. Het minste wat ze nodig heeft is een paar honderd bijen, maar een paar duizend heeft meer kans op succes.
gr,
m

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten