Sambo81

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Sambo81
Berichten: 7
Lid geworden op: do 12 sep 2019, 16:18
Imker sinds: 2019
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Carnica, Buckfast
Contacteer:

Sambo81

Bericht door Sambo81 » do 12 sep 2019, 16:37

Hallo allemaal,

Even voorstellen: ik ben al jaren geïnteresseerd in bijen en imkeren in de vorm van “urban beekeeping”- bijenkasten op het dak in de stad. Begin dit jaar de stoute schoenen aangetrokken en mij aangesloten bij een lokale imkervereniging en ingeschreven voor de beginnerscursus. Een paar maanden geleden heb ik twee volkjes overgenomen (ik weet eerlijk gezegd niet of dit Buckfast of Carnica bijen zijn). De kasten (Segeberger, simplex) staan op het dak van een schooltje, bij mij in de buurt. Inmiddels ook al een keer honing geoogst :be7:

Ik ben ook geïnteresseerd in het houden van de inheemse zwarte bij en overweeg om volgend jaar een paar zwarte bij moeren te telen en in te voeren bij mijn volken.

Alhoewel ik de beginnerscursus heb doorlopen, kan ik zeker de raad gebruiken van ervaren imkers: als beginner zal ik jullie dan ook bestoken met vragen 😊

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8246
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Hallo!

Bericht door Hans van der Post. » do 12 sep 2019, 23:35

Welkom op dit forum. Mooie plek op een school dak. Zou je wel rekening willen houden met het soort bijen?
Een school is een uitdaging je hebt leerlingen die vast meer willen weten.
!Hans.

Sambo81
Berichten: 7
Lid geworden op: do 12 sep 2019, 16:18
Imker sinds: 2019
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Carnica, Buckfast
Contacteer:

Re: Hallo!

Bericht door Sambo81 » vr 13 sep 2019, 16:31

Hoi Hans,

Is inderdaad een mooie plek! Het is een hoog dak, dus schoolkinderen kunnen gelukkig niet in de buurt komen van kasten... De volken waar ik nu mee werk zijn gelukkig ook redelijk makkelijk mee te werken / niet agressief.

We zijn trouwens praktisch buren - ik imker in Leiden :)

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8246
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Hallo!

Bericht door Hans van der Post. » vr 13 sep 2019, 23:04

Sambo81 schreef:
vr 13 sep 2019, 16:31
Hoi Hans,

Is inderdaad een mooie plek! Het is een hoog dak, dus schoolkinderen kunnen gelukkig niet in de buurt komen van kasten... De volken waar ik nu mee werk zijn gelukkig ook redelijk makkelijk mee te werken / niet agressief.

We zijn trouwens praktisch buren - ik imker in Leiden :)
een pb gestuurd.
!Hans.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten