Rogier79

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Rogiers79
Berichten: 2
Lid geworden op: do 20 feb 2020, 20:54
Imker sinds: 2019
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Buckfast
Contacteer:

Rogier79

Bericht door Rogiers79 » do 20 feb 2020, 21:09

Hoi allemaal,

Mijn naam is Rogier, ik ben 40 jaar en ben sinds 2019 begonnen als imker.
Ik woon in Arnhem en heb 1 buckfast volk.
Zo'n 6 jaar geleden was ik op vakantie in Zweden en zei ik tegen mijn vrouw, als we ooit in Zweden wonen ga ik ook voor een bijenvolk zorgen.
Toen zei ze tegen mij "waarom wachten tot we in Zweden wonen?"
Zo gezegd zo gedaan, nadat ik de cursus heb gevolgd wou ik graag beginnen, leven kwam er echter tussen.
Toen begin vorig jaar besloten, dat wat er ook gebeurt ik ging zorgen dat ik een heleboel mooie dames in m'n tuin ging krijgen.
Dit is gelukt en ben nu hun trotse hulp.
Ik ben super blij dat ik vanuit mijn cursus een geweldige mentor heb, die mij bij staat met raad en daad.
Echter merkte ik wel dat ik enig zins jaloers was dat hij zoveel andere imkers kent en ik eigenlijk alleen hem en m'n beste vriend.
Dus vandaar ben ik ook lid geworden van dit forum.
Nu dat ik bijna m'n eerste jaar er op heb zitten, kan ik haast niet wachten tot ik m'n nieuwe jaar kan beginnen.
M'n doelen zijn om een kleine bijenstal te bouwen in m'n tuin waarin ik m'n eerste volk kan veilig staat, en ik heb de wens om een tweede volk er bij te nemen.
Omdat gek genoeg niet iedereen net zo verzot is op bijen als ik heb ik een apart Instagram account aangemaakt, @imker_Arnhem

Gebruikersavatar
oldtimer
Berichten: 751
Lid geworden op: za 23 jul 2016, 23:02
Aantal volken: 40
Contacteer:

Re: Imker Arnhem

Bericht door oldtimer » do 20 feb 2020, 22:35

Welkom Rogier! Mooi verhaal hoor.
Veel plezier van je volk gewenst :handgestures-thumbup:
Alexander (Lex)

bazzel
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 03 jul 2017, 21:35
Aantal volken: 0
Contacteer:

Re: Imker Arnhem

Bericht door bazzel » vr 21 feb 2020, 19:06

Hoi rogier, welkom inderdaad.
Bouw de bijenstand maar lekker ruim! Plek is in zo’n stal erg fijn en ook in de breedte.
Ik wilde eerst met 1 volk beginnen en toen met 2 en dat gaat naar 5 enz. Enz.
Had de stal op 6 kasten gebouwd en ben nu op een andere locatie ook weer een stand gebouwd.
Kortom ervaring leert dat imkers al snel naar een volk of 4 gaan en mocht je toch bij twee blijven is wat ruimte ook niet verkeerd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten