Sarah2

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Sarah2
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 04 mei 2011, 14:09
Contacteer:

Sarah2

Bericht door Sarah2 » do 21 jan 2021, 21:22

Hoi!

Ik ben Sarah, ik woon ergens rond Antwerpen in België.

Ik ben me hier eens jaren geleden ingeschreven in een opwelling nadat een zwerm honingbijen neerstreek in gat in de muur van mijn huis en ik meer wilde weten. 10 jaar later wonen die bijen er nu nog steeds en is er zelfs een tweede nest bijgekomen. Dus is het tijd, denk ik, om terug wat bij te leren.

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8246
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Sarah2

Bericht door Hans van der Post. » do 21 jan 2021, 22:39

Dag Sarah opnieuw welkom. Wat grappig dat het bijenvolk in de muur er al tienjaar zit.
Zet er - als het kan - een lege kast in je tuin als je er aan kan komen nog wat oude raten om als het volk in de muur groot is geworden en een zwerm af komt een huis voor de nieuwe zwerm. Het is leuk om te zien hoe een volk werkt, bouwt en leeft.
!Hans.

Sarah2
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 04 mei 2011, 14:09
Contacteer:

Re: Sarah2

Bericht door Sarah2 » vr 29 jan 2021, 14:44

Dank je, Hans.

Niet alleen zitten ze er nog na 10 jaar maar er is aan de andere kant van het huis zelf een bijennest bijgekomen.

Ik denk dat er iets zeer aantrekkelijk is aan ons huis voor sociale insecten. We hebben niet alleen bijen gehad in onze muren maar als ik goed tel de laatste 20 jaar ook minstens twee wespennesten, een hoornaarnest en mijn minst favoriete: een mierennest. Gelukkig zitten we nu alleen nog met de bijen, al hoop ik dat ik ze ergens kan overtuigen om te verhuizen uit de muur.

Een kast in de tuin is niet echt een optie, maar ik hoop om in de nabije toekomst een kans te maken met muurkasten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten