lentekriebels

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Daisy Jacobs
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 17 feb 2021, 15:17
Imker sinds: 2016
Contacteer:

lentekriebels

Bericht door Daisy Jacobs » wo 17 feb 2021, 15:26

Hoi Allemaal!

Een aantal jaren terug heb ik de imker cursus in Bergen op Zoom gedaan. Ik had een aantal kasten met bijen en dat ging echt geweldig. Nu had ik jammer genoeg een hele eigenwijze tuinman, die ik diverse malen erop had gewezen geen gif te gebruiken. Naar eigen zeggen gebruikte hij wat azijn, maar in de loop van een week waren echt al mijn bijen dood. Vreselijk, ik was zo boos. De moed is me in de schoenen gezakt op dat moment. Nu heb ik die man de deur gewezen om nooit meer terug te komen, en intussen een hele leuke tuinman met wat meer hart voor de natuur. :be7:
Laatste jaren heb ik stevig geïnvesteerd om mijn tuin van 2000m2 om te dopen tot een bloemen zee. Afgelopen jaar begon het alweer te kriebelen. Ik heb destijds een heel aantal Belgische kasten op de kop getikt, maar ze zijn niet naar mijn zin, en intussen ook niet meer van geweldige kwaliteit.
Voor komend jaar heb ik al weer kilo's zaad ingeslagen. Over van vorig jaar (afrikaantjes, papaver, korenbloem, zonnebloem, klaproos, teveel om op te noemen) Mijn grond bestond vooral uit bosgrond, grijze stuifzooi waar weinig mee te beginnen was. Dus afgezien van de Afrikaantjes heb ik ook 10 kg Lupine (de zoete witte) ingeslagen. Aan vogels en vlinders geen gebrek. Maar ik mis mijn bijtjes :be9:

Mijn brein is een hoop info kwijt over hoe het ook alweer allemaal zat. Dus ik ga me eerst eens stevig terug inlezen. Mocht iemand in de regio Bergen op Zoom/ Ossendrecht een volkje inclusief kast over hebben c.q kwijt willen, hou ik me aanbevolen. :hive:

Gebruikersavatar
wimke
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 02 dec 2018, 17:52
Imker sinds: 2019
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): Apis Mellifera Altena
Contacteer:

Re: lentekriebels

Bericht door wimke » wo 17 feb 2021, 15:35

Succes met het opstarten weer.
De bijen lezen onze boeken niet. :ugeek:
Groet, Wimke.

Vlieg naar mijn kanaal. :handgestures-thumbup: https://www.youtube.com/channel/UCy0MNZ ... 9MezxuC8kA

Daisy Jacobs
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 17 feb 2021, 15:17
Imker sinds: 2016
Contacteer:

Re: lentekriebels

Bericht door Daisy Jacobs » do 18 mar 2021, 18:01

Dank je wel :be8:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten