een dagje moerloos

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

j.grimbergen
Berichten:7
Lid geworden op:ma 06 mei 2002, 14:25
Locatie:Nederland
Contacteer:
een dagje moerloos

Bericht door j.grimbergen » di 16 sep 2003, 15:56

Afgelopen zaterdag met m'n imkermaatje een kraampje ingericht op een argrarische markt. Dit in het kader van Open Monumentendag.
Vrijdag eind van de middag een observatiekast gevuld. We hebben hiervoor twee raampjes uit een zesramertje gebruikt. Het zesramertje ben ik aan het inwinteren; 'n aardig volkje met nog 6 raampjes broed. De koningin natuurlijk mee achter het glas en ze is die zaterdag bewonderd alsof ze met de Gouden Koets door Den Haag toerde.
Het achtergebleven volk werd 'n uurtje later al erg onrustig, maar de duisternis zou spoedig invallen, en dan zou een dagje zonder koningin toch geen kwaad kunnen.
De volgende dag 's middags snel weer terug met de observatiekast. Ik trof daar een klein drama aan: Er was oorlog uitgebroken tussen het zesramertje en de kast ernaast. Blijkbaar wilden ze daar naar binnen, met als gevolg veel dode bijen onder die buur-kast. Raampjes maar snel terug gehangen.
De volgende dag was alles weer rustig. Ik begrijp niet wat hier nu gebeurd is, maar ik zal niet zo snel weer met de observatiekast op pad gaan.

Jeroen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten