Standplaats bijen

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

pieter1
Berichten:444
Lid geworden op:do 07 sep 2006, 10:43
Imker sinds:2005
Aantal volken:10
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:Nederland
Contacteer:
Standplaats bijen

Bericht door pieter1 » di 04 mar 2008, 10:57

Ik zou aankomende zomer wel met een aantal volken willen reizen ook omdat rond onze bijenstal hoofdzakelijk voorjaarsdracht is. Nu vroeg ik me af hoe kom je aan een standplaats op de heide? Kun je hiervoor bijv. staatsbosbeheer benaderen? Of gaat dit via verenigingen?

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten:2977
Lid geworden op:wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds:2003
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Standplaats bijen

Bericht door Bart de Coo » di 04 mar 2008, 21:29

Pieter,

Hier in Dieren reizen wij naar de Loenermark (Natuurmonumenten), het Herikhuizer Veld ('de Posbank', Natuurmonumenten) en het Rozendaalse Veld (Gemeente Rheden). Ik sta altijd op het Rozendaalse Veld en ik vraag dus een vergunning aan bij de gemeente. Ik heb het adres van de juiste ambtenaar ooit gekregen van een ervaren vereniginslid, maar je zou natuurlijk gewoon naar de gemeente kunnen bellen.

Datzelfde ervaren vereniginslid regelt altijd de vergunningen voor andere leden. Alleen ik moet weer zo eigenwijs zijn om het zelf uit te zoeken [:)].

Dus. Methode 1. Zoek een ervaren verenigingslid die voor jou een vergunning regelt.

Methode 2. Zoek uit wie de eigenaar is van het terrein dat je op het oog hebt en bel.

Van de gemeente Rheden mag je op de hei gaan staan vanaf 25 juni. Je mag maar twee keer met je auto de hei op: 1 keer halen, 1 keer brengen. Denk erom dat er tijden zijn waarop helemaal niemand de hei op mag. Voor de gemeente Rheden geldt: niet in de nacht van zaterdag op zondag, tussen 22.00 uur en ik geloof 08.00 uur. Hou daar rekening mee, want ik had vorig jaar een boete van 50 euro [B)].

Groet,

Bart

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 gasten