naar de wilgen

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

kragge-imker
Berichten: 11
Lid geworden op: di 29 jun 2010, 21:25
Imker sinds: 2008
Bijenras(sen): carnica
Locatie: uffelte
Contacteer:

Re: naar de wilgen

Bericht door kragge-imker »

tis inderdaad een paradijs voor de bijen,en ik haal mijn benodigdheden ook altijd bij van beek
die 13 kilo is per kast ja
en ik was vanmiddag nog bij een imker hier uit het dorp(die al 25 jaar bijen houdt)
die vertelde mij,dat z'n record 24 kilo honing is met buckfast,en 18 met carnica (dit is dus per volk)
er staat hier nu ook wat russische wilg in de weerribben,en die staan op springen,dus ik denk dat de bijen het druk krijgen volgende week.
voor de rest is hier nog niks,wat sneeuwklokjes,krokus en dat spul,maar dat schiet niet op
het wachten is op de wilg...................... :be1:
Bas1974
Berichten: 39
Lid geworden op: do 28 jan 2010, 02:04
Contacteer:

Re: naar de wilgen

Bericht door Bas1974 »

erikzhs schreef:Bij welke temperatuur kan ik mijn kasten verplaatsen naar de wilgen? Moet het dan minimaal 12 graden zijn? Of is een graadje of 9-10 met een zonnetje erbij ook goed? (verwachting volgende week zaterdag 12 maart) Als ik nog een week wacht kom ik dan niet te laat voor de wilgenbloei?
Zijn er in de buurt echt geen wilgen ? In de gangbare woonwijken staan meestal wel wilgen...in een park, langs de sloot enz.......kijk eens als ze vliegen...als ze stuifmeel bij hebben zou ik ze lekker laten staan......
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 126 gasten