Opbouwen bijengif allergie

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Joke
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 05 mei 2010, 19:44
Locatie: Boukoul
Contacteer:

Re: Opbouwen bijengif allergie

Bericht door Joke »

Vorig jaar na elke steek zwellingen, en niet zo'n beetje ook. Verschrikkelijke jeuk, maar het ging over en koelen bracht verlichting.

Mijn man (wij imkeren samen) had nergens last van, was bij hem of hij een prikje van een rozendoorn kreeg.
Dit jaar bij 2e steek was dat anders. Geen zwellingen, maar voelde binnen 2 min. buikkrampen, voelde zich snel slechter worden, kon niet meer op zijn benen staan, dunne ontlasting, urine lopen, verschrikkelijk zweten, rood aanlopen en iets later ook verschrikkelijk pijn in de nek. Hij was niet ver van een shock. Afgevoerd met ambulance. Volgt nu desensibilisatiekuur. Mag 1 jaar niet in bijen werken. Medicijnen nu altijd bij de hand, vooral meteen epipen (alleen op doktersrecept verkrijgbaar).
De schrik was dat vanuit het niets de reactie zo snel kwam. Volgens artsen had hij het niet gehaald als hij alleen was geweest of als ik niet zo snel gereageerd had.


De zwellingen die ik kreeg bleken "slechts" overgevoeligheid. Ze worden steeds minder en schijnen met pilletjes dragelijker te zijn. Kun je zo bij drogist kopen.

Bij twijfel -> bloed laten testen op allergie
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 110 gasten