Poepoverlast

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Poepoverlast

Bericht door Bart de Coo »

Vandaag was ik bezig met de bijen. Ik sta dan vlak langs een hek met daarachter een hondenuitlaatstrook langs de bosrand. Ik word aangesproken door iemand die vertelt dat hij een handel heeft in tweedehands auto's. Hij vraagt of al die poepjes op zijn auto's van onze bijen zouden kunnen zijn. Ik ben meteen op mijn hoede, gewaarschuwd als ik ben door de rechtzaak tegen Dirk Blanken die destijds nog de krant, pardon, de Telegraaf haalde. De man vraagt zich af wat hij ertegen zou kunnen doen. Ik zeg dat ik eens zal kijken. Ik wil weten of het inderdaad bijenpoep is.

Enfin, ik fiets eens langs en inderdaad, onmiskenbaar bijenstront. Ik fiets nog eens door de straat en ik zie dat alle auto's in de straat werkelijk onder ziten. Je moet weten dat de autohandelaar misscien wel tweehonderd meter van de stal verwijderd is.

Nou ben ik niet meteen bang voor problemen, maar ik voel me er wel erg ongemakkelijk bij. Ik wil graag met die straatbewoners vrienden blijven. Stel je voor dat die autoverkoper herrie gaat maken. Dan heb ik de troost dat Dirk Blanken die rechtzaak won, omdat niet te bewijzen viel dat die poep van zijn bijen afkomstig was, maar ik vind dat toch wat academisch en sofistisch allemaal. Beter argument: onze verenigingsstal staat daar al veertig jaar.

Moet ik dat ongemakkelijke gevoel laten varen of zou ik toch iets kunnen zeggen tegen hem? Bestaat er een middeltje waarmee je de stront er gemakkelijk af krijgt? Kun je bijen misleiden of zo? Weet ik veel. Ik vraag het maar.


Groet,

Bart
Gebruikersavatar
RobertF
Berichten: 218
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 17:50
Imker sinds: 2011
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Boxmeer
Contacteer:

Re: Poepoverlast

Bericht door RobertF »

Als bestrijdingsdeskundige denk ik eerder aan vliegen.
Denk dat het onderscheid wel te maken is onder de microscoop.
Met vriendelijke groet van uit Boxmeer.
Rob van Veldhuijzen
Gerd
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 17 jun 2009, 09:33
Locatie: Kranenburg, Germany
Contacteer:

Re: Poepoverlast

Bericht door Gerd »

Ik weet dat je vliegenpoep kan verwijderen met koude thee. Wellicht helpt dit ook tegen bijenpoep? :think:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 141 gasten