Vraag betreffende het 'houden' van bijen in Spanje

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

Gebruikersavatar
Ewout
Berichten:1026
Lid geworden op:wo 25 apr 2012, 20:46
Imker sinds:2011
Aantal volken:10
Bijenras(sen):Bastaard, Mellifera (P), Buckfast (F1)
Locatie:Rotterdam
Contacteer:
Re: Vraag betreffende het 'houden' van bijen in Spanje

Bericht door Ewout » do 16 jul 2015, 14:43

Ik maakte daarom onderscheid tussen wat imkers een ras noemen en wat biologen een ras noemen. Ik schaar mij achter de biologen maar daar heeft Yves niets aan in deze context, vandaar. Waar ik naar refereerde met m'n laatste opmerking is het feit dat buckfast juist is ontstaan uit verschillende zuivere rassen (een uber bastaard), en zonder die zuivere rassen valt de hele methode (die kun je dan ook niet meer inkruisen). Maar nogmaals, dat is hier offtopic - ik wilde enkel noemen dat Spanje een inheemse bij heeft en dat dat geen buckfast is.

Yves
Berichten:5
Lid geworden op:wo 15 jul 2015, 13:05
Aantal volken:0
Contacteer:

Re: Vraag betreffende het 'houden' van bijen in Spanje

Bericht door Yves » vr 17 jul 2015, 12:08

Wow, wat een berg reacties. Bedankt voor jullie hulpvaardigheid iedereen !! Nogmaals, in de toekomst zou ik echt contact opnemen met de plaatselijke imkers, maar dat is op dit moment nog een brug te ver qua taal... Alles dat ik in het verleden geprobeerd heb lukte mij aardig en altijd met veel plezier gedaan. Deze hobby werkt qua inzicht in de materie compleet anders op mij dan al het overige dat ik al geprobeerd heb. Het lijkt mij allemaal zoveel, ik snap geen snars van al jullie nuttige tips en zie op dit moment het bos niet door de bomen. Ik snap de werking niet, hoe krijg je bijen in zo een 'korf', mijn hoofd staat op barsten :D . Hier is een groot natuurreservaat waar wel veel 'bijenkorven' staan maar heb daar nog nooit iemand weten te strikken. Ik moet dringend meer inzicht hierin zien te krijgen. Hoe meer ik rondsnuffel op het web hoe waziger alles op dit moment wordt.

Nick, is het goed dat ik u eens contacteer in PB?

Yves

Gebruikersavatar
nick
Berichten:109
Lid geworden op:za 29 nov 2014, 20:34
Imker sinds:2013
Aantal volken:12
Bijenras(sen):buckfast
Locatie:belgie
Contacteer:

Re: Vraag betreffende het 'houden' van bijen in Spanje

Bericht door nick » vr 17 jul 2015, 13:56

Hallo yves .
Is goed .
Je mag mij contacteren via pb .

Mvg

JackC
Berichten:689
Lid geworden op:wo 04 aug 2010, 17:10
Imker sinds:2009
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Eys(gulpen-wittem)Limburg
Contacteer:

Re: Vraag betreffende het 'houden' van bijen in Spanje

Bericht door JackC » vr 17 jul 2015, 16:12

Door je bijen vast in een sinaasappel of citroen plantage te zetten zul je die grote oogsten niet halen Franc, maar ik had het ook over imkers die reizen met hun volken, in februari bloeien de amandelbomen al, rozemarijn vaak nog eerder, laat in september tot oktober bijvoorbeeld lavendel, tussendoor citrus, kastanje, eucalyptus, avocado, verschillende cactussoorten en dan nog de Miel de mil Flores , de zomerbloeiende wilde bloemen. In de uitgebreide natuurgebieden bij de Siërra Nevada komen die soorten allemaal relatief dicht bij elkaar in grote oppervlakten voor.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten