Bult

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

pim123
Berichten: 400
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 22:52
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Bult

Bericht door pim123 »

Ik maakte me ook helemaal geen zorgen hoor, de zwelling was de dag na de steek maximaal en nam daarna in een paar dagen weer af naar nul.
De huisarts en de immunoloog hebben overlegt met allelei latijnse woorden, dus dat zit wel goed :D
Bedankt allemaal voor jullie opmerkingen !
lieven busschaert
Berichten: 263
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 10:25
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: Bult

Bericht door lieven busschaert »

Had er vroeger ook last van! Nu een paar jaar later en vele steken rijker gaat de zwelling snel weg. Maar je kan steeds Cetirizine 10 mg bij de hand hebben. Als ik een in het aangzicht krijg neem ik er steeds één preventief. Cetirizine is een geneesmiddel (groep H1: antihistamine). Het blokkeert de effecten van histamine. Dit is de stof die de zwellingen en de jeuk veroorzaakt. Het is vrij in de handel te verkijgen.
martha van dam
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 05 aug 2007, 19:20
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Bult

Bericht door martha van dam »

aliene schreef:
Ik ben inmiddels allergies getest en geloof me als je echt allergies ben weet je het. Je hebt dan meer klachten als alleen een zwelling.
Volgens mij bijna gelijk al, bij mij teminste wel. Had na de 2de steek al een enorme zwelling van doorsnee 20 cm en enorme jeuk en koorts. In sept moet ik er voor maar UMC
Dus misschien valt het bij jou wel mee.


Hallo allemaal

Nou ik kan het ook weten hoor. Gelukkig heb ik 5 kasten met hele lieve maar soms zoals laatst zat er nog 1 aan het pak en toen ik het geheel bezweet uitdeed kwam ze recht op mijn voorhoofs af... gevolg een varkenskop. Dik oog en de dag erna 2 dichte ogen (moest nog naar een feestje heb maar een grote zonnebril opgezet.Tot bij mijn neus was het opgezwollen

2 Jaar geleden bij mijn borst gestoken binnen 24 uur van cupmaat B naar cup F ha ha ik zie jullie lachen !!! Borst 2 begon ook geheel rood te zwellen zo erg dat ik er met viltstift maar een afscheiding op heb gezet of het NOG verder zou gaan. Pas na 5 dagen ging de zwelling wat verminderen. Ik heb uit Turkije Stilex Jel Antiallergische Gel gekocht met tabletten Telfast 180 mg Non sedatif Anttihistaminik kost bijna niets daar en is in elke apotheek verkrijgbaar en dat helpt wel om het zwellen sneller te verminderen. Op forumadvies heb ik nu Cetrizine gehaald Kan gewoon bij de dokter op recept worden verkregen scheelt weer.

Maar het weerhoud me er niet van om bijen te houden het is zo leuk !!
Er verschijnen gelukkig steeds meer positieve artikelen over onze lievertjes.

Groeten uit het nu zonnige zeeland

Oh ja met 2 volkjes de winter uit en heb er nu weer 5. en heb er al 1 weggegeven en dat volk is intussen ook weer gesplitst ..ben wel tevreden over ze.

martha van Dam
Thijs Corporaal
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 03 aug 2008, 15:05
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Bult

Bericht door Thijs Corporaal »

Hoi allemaal,even iets over bijensteken met zwellingen,onze dochter en mijn vrouw hebben ook veel last als ze gestoken worden door mijn vriendinnen.[8D] Maar ze hebben een Apperaatje gekocht bij (deblokker) als je dat even op de plaats van de steek houd wordt het gif even verwarmd en hebben ze haast geen zwelling,ook helpt het bij horsels en meerdere insecten steken.De prijs die wij ervoor betaald hebben was ongeveer 15,00 euro,en de naam is bite eway.
pim123
Berichten: 400
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 22:52
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Bult

Bericht door pim123 »

Wat een handige tip, daar ga ik eens voor kijken dan ! tnx!
pim123
Berichten: 400
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 22:52
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Bult

Bericht door pim123 »

Hier staat beschreven hoe het werkt http://www.deonlinedrogist.nl/bite-away-p-4642.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Marije_en_Bas en 165 gasten