allemaal bedankt !!!

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

martha van dam
Berichten:25
Lid geworden op:zo 05 aug 2007, 19:20
Locatie:Nederland
Contacteer:
allemaal bedankt !!!

Bericht door martha van dam » zo 06 jun 2010, 20:00

Hallo

Na 5 jaar heel veel plezier aan deze hobby hebben gehad moest ik er vanwege mijn rheuma mee stoppen. Het werd allemaal letterlijk te zwaar en zeker omdat ik een luxe probleem had van teveel volken overhouden en te zware bakken. Polystyreen heb ik wel overwogen maar vanwege die brutale spechten was dit voor mij geen optie.
Ondanks dat mijn man Arie 5 jaar geleden (na bezweet te zijn achtervolgd werd door F16) wilde hij eigenlijk niet dat ik er helemaal mee stopte. Deze hobby was ingegeven door fasinatie voor bijen al 30 jaar geleden echter in Rotterdam was daar geen mogelijkheid voor en hier in Sirjansland en met begeleiding van de club van Schouwen Duiveland kon ik toch de bijenhobby in praktijk brengen. Meer dan 1 a 2 volkjes wilde ik niet hebben echter de praktijk wees uit dat ik er telkens met 5 zat ondanks dat ik volken aan gedupeerden heb weggegeven. Het werd te zwaar voor mijn spieren en vorige week dinsdagavond "zag ik het licht" alles wegdoen dan heb ik het 1x moeilijk en daarna "makkelijk"
Direct kwam ik in contact met Mischa uit Belgie die voor een educatief project alles wilde opkopen. Het was wel een hele klus maar zaterdag is alles opgehaald en veilig in belgie beland
Ik heb er vrede mee maar kijk onbewust vele malen naar de heg waar nu geen bijen meer voor langsvliegen.

Iedereen die mij heeft geholpen met uitleg hulp of leuke lieve berichten.... bedankt voor alles
Ik ga me binnenkort uitschrijven anders heb ik telkens de confrontatie Ik zit nu al te janken
Gelukkig heb ik mijn grote hobby zijdehoenders fokken nog , mijn tuin en de fuchsia s maar ik zal ze missen mijn bijtjes

mannen .. bedankt
Martha van Dam
Casa Kippo
http://www.zijdehoentjes.nl

Gebruikersavatar
zanna
Berichten:193
Lid geworden op:di 22 sep 2009, 20:22
Locatie:Belgie/Frankrijk
Contacteer:

Re: allemaal bedankt !!!

Bericht door zanna » zo 06 jun 2010, 20:11

Martha, mooi en moedig van je.
Ik wens je veel succes met het fokken van je zijdehoenders je fuchsia's en je tuin !!!
En "vooral" een goede gezondheid.

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten:2977
Lid geworden op:wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds:2003
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: allemaal bedankt !!!

Bericht door Bart de Coo » zo 06 jun 2010, 20:30

Heftig hoor. Tot ziens dan maar weer. Het ga je goed.

Als je van tuinieren houdt, dan kun je daar denk nog best wat liefde voor de bijtjes in kwijt, toch? O ja, en hang kastjes op voor de solitaite bijen!

Groet,

Bart

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten:3582
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1974
Aantal volken:3
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:hilversum
Contacteer:

Re: allemaal bedankt !!!

Bericht door maartenkleijne » ma 07 jun 2010, 00:09

Martha, jammer van je rheuma.

En jammer ook voor mij want ik ga je missen.

Sterkte en plezier met alles wat je nog gaat doen!

gr,
m

martha van dam
Berichten:25
Lid geworden op:zo 05 aug 2007, 19:20
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: allemaal bedankt !!!

Bericht door martha van dam » ma 07 jun 2010, 09:28

Bart de Coo schreef:
Heftig hoor. Tot ziens dan maar weer. Het ga je goed.

Als je van tuinieren houdt, dan kun je daar denk nog best wat liefde voor de bijtjes in kwijt, toch? O ja, en hang kastjes op voor de solitaite bijen!

Groet,

Bart


Hallo Bart

die heb ik al hangen en meerdere insectenkastjes

Bedankt wel voor de tip

Bijenhoudster
Berichten:380
Lid geworden op:zo 14 feb 2010, 11:32
Contacteer:

Re: allemaal bedankt !!!

Bericht door Bijenhoudster » ma 07 jun 2010, 13:08

Jammer voor je, altijd naar dat je iets moet laten omdat je licham niet meer wil.

kippen
Berichten:19
Lid geworden op:zo 18 mar 2007, 11:03
Locatie:Germany
Contacteer:

Re: allemaal bedankt !!!

Bericht door kippen » do 10 jun 2010, 23:17

Hallo Martha,

Soms moet je helaas keuzes maken, kippen ook fantastisch,ik heb je geweldige resultaten gezien .
Heb zelf meer dan 30 jaar welsumers gefokt, daarna ben ik met bijen begonnen.geweldig
Heel veel succes en gezondheid
gr. Harry

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 67 gasten