gangbare prijs

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Bouna
Berichten: 107
Lid geworden op: zo 25 apr 2004, 20:17
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: gangbare prijs

Bericht door Bouna »

Ohh ja,

Gewone raathoning snijd ik gewoon uit met een mesje boven op het bakje waar het daarna mooi in kan vallen.
Oefening baart kunst en binnen de kortste keren gaat dat gewoon vlekkeloos.

Afvullen met honing is wel leuk, maar wat als die gaat kristaliseren?
Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: gangbare prijs

Bericht door maartenkleijne »

als echte fan van heide(raat)honing vind ik heideraathoning 15€ euro de kilo best goedkoop.
ik heb wel eens en potje 500 gram in de deli gekocht voor 12 €€ en dat was maar half echte heidehoning.
dus als iemand straks over heeft ben ik een goede klant.
Hier in het Gooi staat de heide ook mooi te bloeien, maar aan mijn kant nou weer net niet dit jaar.
gr,
m
Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: gangbare prijs

Bericht door Bart de Coo »

Wat ik niet in jouw verhaal hoor is het argument van de bijen zelf. Ze zweten zich suf voor zo'n raampje.


Dat is inderdaad een sterk argument en dat heb ik inderdaad over het hoofd gezien: als je op de plaats van het lege raampje een uitgebouwd honingraampje had gehangen, dan was dat in een mum van tijd gevuld geweest en dan had je het desnoods kunnen vervangen door een ander uitgebouwd raampje, dat wellicht weer even gauw gevuld was geweest. Raten bouwen kost honing. Klopt.

Leuk dat Bouna zich aanbevolen houdt voor de raathoning. Als het lukt met de raathoning, dan probeer ik het eerst te verkopen op een of andere open dag bij een fruitboer op 18 september in het Betuwse plaatsje Gendt. Als ik dan wat overhou, dan zou ik je kunnen mailen. Moet je wel een beetje in de buurt van Arnhem of Zutphen wonen.


Groet,

Bart
Bouna
Berichten: 107
Lid geworden op: zo 25 apr 2004, 20:17
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: gangbare prijs

Bericht door Bouna »

Bart de Coo schreef:
Wat ik niet in jouw verhaal hoor is het argument van de bijen zelf. Ze zweten zich suf voor zo'n raampje.


Dat is inderdaad een sterk argument en dat heb ik inderdaad over het hoofd gezien: als je op de plaats van het lege raampje een uitgebouwd honingraampje had gehangen, dan was dat in een mum van tijd gevuld geweest en dan had je het desnoods kunnen vervangen door een ander uitgebouwd raampje, dat wellicht weer even gauw gevuld was geweest. Raten bouwen kost honing. Klopt.

Leuk dat Bouna zich aanbevolen houdt voor de raathoning. Als het lukt met de raathoning, dan probeer ik het eerst te verkopen op een of andere open dag bij een fruitboer op 18 september in het Betuwse plaatsje Gendt. Als ik dan wat overhou, dan zou ik je kunnen mailen. Moet je wel een beetje in de buurt van Arnhem of Zutphen wonen.

Groet,

Bart

Ik kom het wel halen, woon zelf in wijchen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot] en 143 gasten