simplexkast

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

Gebruikersavatar
willem
Berichten:731
Lid geworden op:di 18 feb 2003, 21:23
Locatie:Hilversum
Contacteer:
Re: simplexkast

Bericht door willem » zo 17 jun 2007, 17:31

Dirk Blanken schreef: Ik heb net dit jaar 30 simplexkasten verkocht omdat ik zat was van het onderhoud.
Ik heb er meer dan 25 jaar meegeimkerd met tevredenheid. [Grapjas, W]
Tekeningen van de Nedelandse Simplex kast zijn, voor een fors bedrag (>25 maar <30 eurootjes ) te koop bij het Nederlands Normalisatie Instituut in Delft (tel. 015 2690390) onder nummer NEN 1061.
Let op: Het verschil is dat de Belgiese "Romp" uit een geheel bestaat en de Nederlandse uit een buitenrand en een binnenbak. Veel (nauwkeurig) timmerwerk.
Mocht je er toch aan willen beginnen stuur me dan een e-postje (mailtje) met je adres dan mag je mijn tekening wel lenen.
Groeten, Willem

Pluym
Berichten:20
Lid geworden op:do 08 mar 2001, 00:00
Locatie:Belgium
Contacteer:

Re: simplexkast

Bericht door Pluym » ma 18 jun 2007, 21:22

Hallo,

de Belgische simplex is normaal gezien net zoals de British Standard Beehive, tekeningen hiervan vind je op http://website.lineone.net/~dave.cushman/britparts.html. De tekeningen vind ik echter niet zo duidelijk als je zelf aan de slag wil. Dus zoals Dirk zegt, koop eerst één of twee exemplaren en gebruik die als voorbeeld als je ze zelf wil gaan maken.

groeten en succes ermee

Maarten

milbees
Berichten:28
Lid geworden op:di 26 mar 2002, 11:07
Locatie:Belgium
Contacteer:

Re: simplexkast

Bericht door milbees » di 19 jun 2007, 08:39

Volgens mij is er een verschil tussen Nederlandse en Belgische simplexkasten, afstandsrepen zijn anders, andere maat.

devroe R

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 48 gasten