Bijenzwerm , vanaf wanneer begint de koningin te leggen

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

Marcje
Berichten:475
Lid geworden op:vr 09 jan 2015, 19:08
Imker sinds:2015
Aantal volken:9
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Meetjesland Oost-Vlaanderen
Contacteer:
Re: Bijenzwerm , vanaf wanneer begint de koningin te leggen

Bericht door Marcje » vr 12 jun 2015, 22:23

Marcje schreef: Ondertussen een ervaren imker aangesproken en ik kan morgen kort na de middag eens langsgaan want hij heeft een oplossing voor mijn probleem , en voor zover ik het begrepen heb zal het via een volkje zijn zoals u voorstelde :dance:
De ervaren imker had een bevruchtingskastje met gemerkte koningin met een handvol bijen klaar staan voor mij :D
Hij rade mij aan om op de oude plaats een nieuwe kast te zetten met opgewerkte ramen en bovenop die ramen een krantenpapier te leggen met daar bovenop het volkje met koningin ....
De oude kast met bijen moest ik leeg maken op een afstand van minstens 20 meter tov hun standplaats zodat de bijen terug konden vliegen en de eventueel eierleggende werksters zouden achterblijven als deze er al zouden zijn

Ondertussen zijn de bijen terug gevlogen en laat ons hopen dat deze koningin snel aan de leg gaat

Nogmaals iedereen hartelijk bedankt om mij te helpen, en terug een flinke ervaring rijker

Groetjes

Marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:4
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: Bijenzwerm , vanaf wanneer begint de koningin te leggen

Bericht door Hans van der Post. » za 13 jun 2015, 10:59

Marcje schreef: [.............]De oude kast met bijen moest ik leeg maken op een afstand van minstens 20 meter tov hun standplaats zodat de bijen terug konden vliegen en de eventueel eierleggende werksters zouden achterblijven als deze er al zouden zijn
Ondertussen zijn de bijen terug gevlogen en laat ons hopen dat deze koningin snel aan de leg gaat
Nogmaals iedereen hartelijk bedankt om mij te helpen, en terug een flinke ervaring rijker
Groetjes Marc
Eind goed al goed Marc :!: :!:
!Hans.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 126 gasten