bijen allergie

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

pim123
Berichten: 400
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 22:52
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: bijen allergie

Bericht door pim123 » di 23 jun 2009, 22:08

Heb eens op een video een pak van BJ Sherrif gezien (UK) wat speciaal gemaakt was voor mensen met allergie...
Mischien kan je die eens emailen http://www.bjsherriff.co.uk/

aliene
Berichten: 11
Lid geworden op: di 03 feb 2009, 11:22
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: bijen allergie

Bericht door aliene » wo 24 jun 2009, 09:30

Die pakken en handschoenen zijn natuurlijk geweldig en mijn bijtjes staan nu ergens anders en als ik toch iets moet doen zal ik me extra extra aankleden. Maar jullie begrijpen niet dat nu het netzo goed de bij van 3 km verder op, mijn fietsend tegen komt en in paniek steekt, kan zijn. Zal dus een kuur moeten volgen anders loop ik bijna het hele jaar bang te wezen dat ik geprikt wordt als ik mijn pak niet aan heb. Het liefst zou je dus nu altijd je pak buiten aandoen.

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8254
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: bijen allergie

Bericht door Hans van der Post. » wo 24 jun 2009, 10:17

Inderdaad Aliene je zal nu ongeacht of je nu doorgaat met bijenhouden je zal je moeten sensibiliseren. Elke steek van bij of wesp zal je in de volgende fase komen.
De verschijnselen die je in de openings topic beschreef zijn inderdaad allergie!
Je moet nu echt geen steek meer oplopen! doe eerst de kuur.

!Hans.

Rob V
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 26 jun 2009, 00:53
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: bijen allergie

Bericht door Rob V » vr 26 jun 2009, 01:13

In 2004 ben ik begonnen met bijenhouden. Sinds die tijd ben ik af en toe gestoken. Gevolg was meestal een behoorlijke zwelling, maar dat ging na een paar dagen weer weg. Kortom: lastig, maar verder niet erg.

Vorig jaar april ging het mis en kwam ik met een anafylactische shock in het ziekenhuis terecht. Er waren 3 bijensteken, 2 door de handschoenen heen en 1 door een spijkerbroek.

Omdat bijenhouden gewoon een ontzettend interessante hobby is, ben ik vorig jaar begonnen met een desensibilisatiekuur. Voordat die begon heeft een ervaren imker de noodzakelijke handelingen gedaan in mijn 3 volken (Henk Wubbolds: nogmaals heel erg bedankt).
Dit jaar doe ik alles weer zelf. Daarbij konden sommige bijen het niet nalaten om hun angel te gebruiken, maar de epi-pen was niet nodig. De behandelend arts had dat al gezegd, maar het bewijs is dus inmiddels geleverd.

Kortom: probeer iemand te vinden die je door dit jaar heen helpt en probeer z.s.m. te starten met de desensibilatiekuur. Als het meezit hoef je je hobby dan niet op te geven.

Mvg,
Rob

Rob V
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 26 jun 2009, 00:53
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: bijen allergie

Bericht door Rob V » vr 26 jun 2009, 17:07

Nog even een aanvulling: probeer niet te bang te zijn om gestoken te worden als je niet bij je kasten bent. M.a.w. de hele dag een bijenpak dragen is echt niet nodig.

Daar zijn 2 redenen voor:
1. Hoe vaak ben je door een bij gestoken voordat je met imkeren begon? Ik ben zelf in 39 jaar nog nooit gestoken, pas vanaf mijn eerste kast in 2004 gebeurde dat wel.

2. Als je zo heftig reageert op een bijensteek, wil dat niet per definitie zeggen dat je ook zo reageert op een wespensteek. Voordat je met de desensibilisatie begint wordt je bloed geprikt. Daaraan blijkt een arts te kunnen zien of je alleen allergisch bent voor bijen, wespen of toch voor beiden.

Susanne
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 26 jun 2009, 11:30
Contacteer:

Re: bijen allergie

Bericht door Susanne » zo 28 jun 2009, 12:02

Beste Aliene,

Zelf vorig jaar begonnen als imker en na 1 steek net onder een nagel werd mijn hand dik. Toen ben ik naar een bioresonantie therapeut gegaan (zie http://www.bioresonantie.nl voor een therapeut bij je in de buurt) omdat ik met hooikoorts en astma ook al goede resultaten had. En ziedaar ik heb nu zelf bij muggensteken ook geen opgezeten huid meer, laat staan van een bijensteek.

Veel succes ermee

Susanne

aliene
Berichten: 11
Lid geworden op: di 03 feb 2009, 11:22
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: bijen allergie

Bericht door aliene » ma 29 jun 2009, 09:52

Ben ook niet te bang hoor, ben met 2 broeken over elkaar trui jas pet met en imkerjack en hele dikke handschoenen gewoon nog in de kast geweest wel met mijn man hoor en ik als aanwijzer. Daar weet ik gewoon wat ik kan verwachten en zo. Ben ook gewoon in mijn bikini op strand horst geweest. Komt wel goed allemaal hoor ben alleen allergies voor bijen en niet voor wespen gelukkig. De uitslag is naar UMC gefaxt dus nu maar weer afwachten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten